nuffnang ads

January 7, 2010

Menghitung hari 4


tinggal lagi 2 hari.. (sila jangan muntah dengan gaya penulisan aku)

Bagi memenuhi permintaan si wanita jelitew di equine park yang ada iras abg Fatine Ar Bukbukit Pelesu, iaitu menyenaraikan pengalaman pahit manis selama 9 tahun lepas.. mari kita mulakan.

2000

  • Belajar di IKIP kuantan yang kolejnya terletak di depan pantai feeling2 berada di alam baywatch melihat abg2 berdada besar dan berketul2 diperutnya dan yang paling penting aset yang cantik seperti ‘rain’ berlari2 mengejar aku.. eh silap mengejar mangsa yang pura2 kelemasan iaitu aku eh silap yang lemas di dalam laut. Kalau si jijon, dia kelemasan dirangkul abg baywatch.
2001

  • Masih lagi bergelumang dengan buku dan ilmu. Makin lama makin malas nak buat coding.. memang hancus CGPA aku time tu.
  • Semester kedua, aku duduk rumah parents. Ala dekat je pun. Kalau malas aku naik la bas kolej yang lalu depan umah. Selama belajar takde la pulak aku terima surat rahsia ke, surat dari admirer ke, surat ugut suh kawin ngan dia ke, surat suh jangan dekat ngan boifren dia ke hatta surat cakap aku lawa pun takde.
2002

  • Oleh kerana aku malas belajar n suka main2 je, aku pun extend la lagi satu tahun.. 4 tahun uolll dah macam amik jurusan kedoktoran..
  • memandangkan aku nie rajin chatting sejak tahun 1997 (time SPM pun nak chatting, amik kaw BM hancur) aku ada la mengedate dengan jejaka tempang, jejaka besar, jejaka ensem, jejaka berhidung belang dan sebagainya.
  • One fine day, aku ngan kawan ada blind date ngan sorang mamat nie. Mamat ni kata muka dia macam badrul muhayat.. time tu kira femes la si badrul nie. So utk memastikan muka dia cam badrul, memba aku pun g la usha naik speda. Pastu sampai umah dia gelak2, dia cakap takde pun cam badrul cam godzila ada la. Mamat tu tak puas hati napa kami tak jumpa dia. Amik ko kecik2 dah pandai pilih bulu.
2003

  • Lepas konvo aku dapat kerja kat Ampang sebagai IT Admin. Kerja ni pun budak chatting merangkap boifren aku yang ke-2 yang tolong carikan. Lepas interview, boifren aku nie bagitau yang bos aku tu mempunyai seorang wife yang sangat cemburu. Aku diterima pun sebab aku ada boifren. Haiyoooo dah tua la bos aku tu, harap kaya je. Aku satu tempat kerja ngan boifren aku. Dia jawatan 3D animator.
  • Time tu aku underground so suka la boifren suar pendek selekeh pastu rambut panjang n ada janggut. Tapi sekarang pun tetap suka orang2 camtu.
  • Last gig aku pergi pun kat teratak dangdut, yang perform sudah tentula disagree pastu mother of land.. n tah sapa2 lagi la aku tak ingat.
  • Aku sambung belajar sebab nak buktikan kepada dunia yang aku boleh berjaya dalam hidup. Dan bermula la titik permulaan aku sebagai seorang pelajar yang tercampak di shah alam. Kolej je uoll bukan uitm.
  • Orang pertama yang tegur aku sudah tentulah Fairuz yang agak tomboy orangnya dan friendship ini kekal sehingga sekarang.
  • Time ni aku kenal la si vince, jam, pastin, si mahadi a.k.a mimi, jijon, sanflower dan si mucab tu aku tak kenal sangat.. yang aku tau dia ada nyanyi2 kat pentas kolej. :P
2004

  • Hazab duduk kat asrama kolej.
  • Reka bentuk macam bangunan kedai.
  • Bilik air jauh.
  • Naik tangga.
  • Carpet bau busuk sebab pengaliran udara yang di support hanya satu tingkap sahaja.
  • Tempat nak sidai baju pun takde. Sidai baju kat corridor je.
  • Rajin masuk libaray, merasa la dekan 2 kali.
2005

  • Belajar dan terus belajar. Time ni kurus sket dari sekarang akibat berjalan kaki dari apartment perdana ke kelas. kekadang jer naik cab yang dikongsi beramai2.
  • dah pandai keluar malam balik pagi. budak umah sok sek sok sek dengan kawan aku mereka cakap aku nie selalu balik pagi. at last diaorang terkantoi dah la balik pagi pastu boleh la amik gambar dalam hotel.. opsss apakah?
  • tgh gile ulang tayang citer full house.. korean! i love rain
2006
  • Tengah sibuk dengan word processor. Sampai kami dah give up. Nak tukar tajuk tapi di ugut oleh supervisor nanti dia failed kan pastu kena extend. so terpaksa la tanpa rela utk siapkan.
  • Malas lepak kat kolej lepas kelas. terus ke rumah tidur.
  • gara2 jawi, dah tidur boleh bangun balik. tetiba dapat ilham dalam tido. giler!
2007

  • Presentation final project yang jahanam tu.
  • So pas final project.. aku, jijon dan sunflower diterima praktikal di pelssb klcc. Time ni no wonder la kalau tgk aku bermekap bagai, nak chantek kan nak usha pakwe2 petronas. Tapi non ado semua sudah dirampas sama nyah jijon. Kata jijon semuanya gayah. Habis yang straight kat mana, masjid jamid kah? Atau di chow kit?
  • Aku juga sudah berkereta nama beliau puteh.
  • Aku juga ada boifren tapi hansap bodoh bangang asyik nak pinjam duit je, pastu nak pinjam keta.. terus aku ceraikan sebab sangat menderita... hahahahaha!!
2008

  • Bermulalah kerjaya aku sebagai marketing coordinator. Hazab mula2 masuk kerja.. nak kena call up beribu2 orang utk clean up database. Tapi seronok, aku suka join event. Boleh jalan2, boleh jumpa orang baru dan yang paling seronok dapat hadiah dari setiap booth.
  • Budak opis yang aku baik sampai sekarang adalah si sheleq.. hehehe jom leq kurus sesama!
  • Pastu aku dapat kerja kat mimos, kontrak 3 bulan sebagai programmer
  • Pastu aku kerja kat bangi juga sebagai programmer.
  • GGO club ditubuhkan memandangkan masing2 suka bergossip time kerja bertambah la kawan aku si sazz dan si kantan.
2009

  • Lagi sekali aku tukar kerja, kali ni di puchong pula juga sebagai programmer. Dan akhir sekali tercampak la aku di tempat kerja sekarang dah setahun lebih aku kat sini. Mana taknya dah berhenti masuk balik siap ada farewell party hadiah bagai. Tapi setiaaaa lagi. Aku nak korek ilmu sedikit demi sedikit dari bos aku ngan budak depan meja aku si raf. Sila tunjuk ajar ya!!
Harapan tahun ini 2010
9.01.2010 genap la aku 30 tahun. Walaupun aku dah bekerja, dah boleh beli itu beli ini tanpa bantuan orang lain, tapi bila tgk orang lain dah ada suami dah ada anak, serba sedikit aku akan jadi down!! Aku belum puas dengan apa yang aku ada, ada duit ada kereta itu tidak cukup buat aku. Hah kaw tetiba emo kenapa? Period ke?
So harapan aku semoga aku akan dipertemukan jodoh, akan lebih Berjaya, nak bertaubat, nak tuntut ilmu dunia dan akhirat. Pendek kata aku nak berubah sedikit demi sedikit.

Banyak sebenarnya yang dah berlaku selama 9 tahun. tapi ni je yang aku ingat!!

10 comments:

Yun said...

2000-2010 ...dah 11 taun ye..bkn 9...haiyoooo

Unknown said...

2010 tuuu akan datang.. ada harapan2 lagi nak berubah
hehehehe
ok la aku buat bulat2 tu

cyanamoose said...

wey.. kitakan satu kelas.. salah fakta tahun tu. POTONG markah!

Dewman said...

1st sem lagi kaa.. aiyoo lupa la
lupa nak cakap dalam tu kan..
nyah sunflower dulu over talkactive, seksi, berjenama, berkereta and pandai.. i ingatkan sombong rupanya ya ampunnn seorang yang happy go lucky n baik hati.. rapat pun kat pelssb. weiii rindu laaaa time tu!!

cyanamoose said...

baru nk komen tertibe nmpk kena puji terus akak kembang.. hahaha. TAPI nk komen gak, bunyi begini eik? tk sabar mo jejak 30thun ka? siap advance entry.. menghitung hari nampak? lalala... tunggu komen dr abg long plak.

otak3suku said...

ya nyah..akaq cuma mo komen cikjan str8 byk di chowkit dan sekitar CM...juga xlupa pasar borong selangor..ops~..habang2 gatal nk kawin pasang 2-4 sekaligus..matilakao!

otak3suku said...

ops lupain mek...tetap nk mensyen DEAN LIST 2X..sanplawer kao xtershampak kah?..hahaha

Unknown said...

bukan senang okey nak dapat dean, dulu masa muda2 belajar malas.. bukan nak riak bangga jer. tapi kalau di bandingkan dengan nyah sunplawer sembah patik berundur laa.. pandai okeyyhhhh!!

rafi cyber said...

ok, lepas ni semua kerja aku sub kat ko. semua yg din suruh aku buat, aku bg ko je buat. ok?? hehe

Dewman said...

hahahahaha baik bos kecik!!
ko rasa kalau aku buat kerja yang ko bagi, aku boleh jadi pesakit mental tak? hati2 ok!!
:P

Nuffnang Ads