nuffnang ads

January 30, 2010

Bagaikan logi tahi dicurahkan perfume

Rutin harian sudah dilaksanakan cuma agak lewat sedikit disebabkan tabiat suka menekan snooze setiap kali alarm berbunyi. Sepatutnya aku dah ada di sungai congkak bermandi manda 2 pieces, opsss! matilah lemak bertaburan.. tapi memandangkan aku takde geng nak ke sana maka aku batalkan saja niatku. Kawan aku marah, dia cakap ko dah tua bangka, cuba la cari jalan ke sana.. maps kan ada! takpe lah aku rela dok umah mengadap monitor..

Cerita pagi ini..

Koleksi perfume aku dari berbranded sampai takde branded tah mana aku kutip pun aku tak tau.. aku jarang tukar perfume.. perfume yang selalu aku pakai pure white linen.. tukar2 perfume orang cakap takde pendirian.. hurmm yeker?

Satu floor umah aku ni ada la seorang lelaki yang agak besar, tinggi n suka pakai topi. Lelaki ni boleh la aku kelaskan sebagai 'kaunter perfume bergerak'. time aku jogging 1000x100 meter tadi, dari jauh aku dah nampak lelaki ni. so aku patah balik dalam 5 tapak.. pastu aku pusing balik, tengok dia dah takde.. aku pun menuju ke depan dengan slownya.. sampai je tempat dia berhenti tadi sampai dia menghilangkan diri.. sudah terbau bauan badan si lelaki tadi.. dalam setengah meter jugalah aku bau badan dia. bau badan campur perfume.. pengsann!!

Dia nie dah biasa kena warning ngan pak guard.. sebab dia suka buang sampah depan umah.. mangsa keadaan sudah tentula t.linda.. umah dia betul2 depan umah t.linda. pengotor ok.. kalau ada ulat2 sampah tu eeeuugghhh geli tauu! lepas kena sound rasanya dah takde aduan dari t.linda.. kalau tak dari luar dah dengar t.linda membebel pastu sambung dalam umah lak.. hahaha ampunnn t.linda!! belum lagi kalau naik lift.. dari tingkat bawah sampai ke tingkat 4 memang bau badan dia.. takyah nak sembur2 perfume dah, tak lut!! bau dia lagi kuat..

korang rasa kes bau kepam ngan bau lelaki tadi sama tak? hahahaha!! so apa2 pun anda di luar sana sila la pakai ubat ketiak, bedak cuticura ke, mandi 3 kali sehari ke, sembur perfume ke, kurangkan makan bawah putih ke, tonyoh ngan daun sireh ke dan apa2lah tuk jgn bagi bau badan!!

oklah nak rehat.. petang karang ada sesi makan2..

7 comments:

Aujinz said...

kalau bau badan kepam macam tue..
bolehlah cuci ketiak ngan limau nipis..

boleh amalkan sampai bau hilang ataupun kulit ketiak jadi nipis..:D

Dewman said...

aiyooo petua sapa ko praktis nieh!! nipis dah ke ketiak ko?? hahahaha

t linda said...

oooo..ni nak luahkanperasaan nih...since anis dah sebut2kannn...mmg dier dok buang sampah kat tepi umah dia sampai la ni la anissssss..cume sye dah tak larat nak membebel dah..sakit hati tahap cipannnn...skang ni mein doa jek laa kat yg maha mehetahui...semoga di ringankan beban tanggungan derita ku ini....
p/s...bab ulat2sampah tuh tok sah citer laa...kalo lalu tepi umah dier leh muntah mungit aku nih...harap kan bergaya jek...tapi pemalas tok sah ckp laaa mamat ni...

Dewman said...

aiyooo luahan perasaan yang panjang di hari ahad.. sabo cik linda.. nanti kita tanya kak gee anak dua belas.. dia tu suka memberi pendapat yang bernas kalau kita ada masalah.. pendapat kak gee kalau kita tak pengsan memang tak sah!! hahahaha!! tapi memang bau busukkkkkkkkkkkkk nak muntah bau diaaaaaaaa!!

t linda said...

tp yg bestnyer anis...ari2 tuh kan..pernah la dier bwk balik gopren masuk umah dier....heran aku..gopren dier cacat hidung kah??resdung ke?? leh tahan bau dia siap masuk umah tuh...kekeke tapi lepas2 tu tak pernah la nampak dia bawak balik the same girl twice kan..kekekke mungkin lepas2 tu dierang masuk wad kot keracunan bau....hehehhehe

Dewman said...

hahahahahaha.. laser nampak!! owhh pemerhati yang tegar.. keee ada apa2 nieh ngan pakwe tu!! ahahahaha aiyooo bayangkan umah t.linda bau dia.. hahahahaha

Yun said...

i rase gepren dia tu..dah buang deria bau!

ilang satu nikmat~~


alah dewman..kak gee tu makin bz ngan anak sekolah kot...sbb case i ngan nyiok pon dia xsetelkan lg!

Nuffnang Ads