nuffnang ads

January 13, 2010

Lapar


Bila rasa sejuk di office, teringin pula nak makan sup ayam berempah air tangan mamak, di mana? aku dah lupa nama tempat ni.. hirup kuah tengah panas sambil cicah roti kosong bersama teh tarik kurang manis pada pukul 1 pagi dan baru lepas hujan. memang marvelos!!


Inilah supplement aku setiap hari. aku start ambil pil sejak sekolah menengah sebab arwah atuk aku dulu jual jamu. sejak itu la aku dah pandai makan jamu awek muda.. Motif dah muda tapi makan jamu??

1st day aku period, mak aku suruh minum air kunyit mengadap matahari terbit.. motif kurang diketahui.. aku lupa, nanti la aku tanya balik.

Cerita tentang arwah, masa arwah meninggal aku tak sempat nak tengok arwah dikebumikan. kebetulan aku ada di jakarta. aku sampai rumah pun dah malam. sebelum aku fly arwah ada minta tolong carikan buku 'nyanyi sepi seorang bisu' tapi hajat arwah tidak kesampaian nak baca. tulisan tangan arwah pun aku bagi kat cousin sana. Mereka nak buat buku salasilah keluarga nak buat rujukan la konunnya. pastu nyesal!!

Sebelum arwah meninggal. buku terakhir arwah baca bertajuk 'menemui tuhan'. adik bongsu aku la yang paling sedih.. hampir seminggu juga la dia menangis. aku pun menangis juga. arwah atuk la yang jaga aku adik beradik bila parent pergi Mekah. Arwah yang masak, arwah yang hantar kami ke sekolah.

Setiap kali raya, arwah akan masak rendang ayam style minang. hari terakhir dia masak semua tak menjadi.. bahan ni lupa, bahan tu tak cukup. tu lah tanda2 arwah akan pergi buat selama2nya. dalam setahun sekali je arwah makan nasi, bulan puasa. hari lain arwah makan capati.. malam terakhir arwah di rumah, mama cakap arwah hanya jenguk dengan pandangan kosong kemudian arwah pun masuk bilik.

Al-fatihah, semoga rohnya dicucuri rahmat!! aminnn

6 comments:

cyanamoose said...

wowo! MANJAkani... ptt la yu manje. ahaks

Unknown said...

hahahahahaha..
takde maknanya kalau manja pakwe dah sekeliling pinggang :P

Yun said...

cube ko buang kan kani tu..kompem nnt keliling pinggang boipren bergayut2...hehehee

tetibe i seram plak..ahaks

Dewman said...

ko seram aku lagiiiiiiiiiiii seram!!

Najwa Comel said...

Terigt arwah tokki bila baca ni. Lately mmg najwa salu terigt kt arwah. Rindu sgt. Al fatihah tokki :')

Dewman said...

rindu juga.. sedihkannn!!
ingat lagi atuk bagi duit raya sorang 2 hinggit.. siap beratur!! pastu makan rendang..

Nuffnang Ads