nuffnang ads

January 23, 2010

Anak

Sedikit bosan hari ini. Jogging pun kat area rumah, malas nak gerak jauh2. Breakfast roti dengan telur.. tghari jdm.. dan aku baru je balik dari jusco makan char kuey teow ayam. Kenapa ayam? sebab aku tak makan udang. Rasa nak muntah lepas makan udang. kalau udang masak dalam mana2 lauk pun aku tak akan amik kuah. Mudah bukan ber'gf'kan aku.. saving!! hahahaha..

Aku suka melihat telatah ibubapa bersama anak mereka. Contohnya tadi di food court, si anak perempuan yang comel berbaju pink nak basuh tangan. Oleh kerana tidak sampai si anak menoleh ke arah mak dan ayah agar ada yang menolongnya. tapi bukan itu yang berlaku.. maknya 'tulah pendek sangat' aduyaiiii wahai ibu tidak ada rasa simpati ke kepada anak. Jangan memperkecilkan mereka kelak mereka akan pendam segala kata2 kita.

Satu lagi contoh masa aku jogging hari ahad. Si ibu dan si anak berbual tentang hari persekolahan yang akan dibuka pada hari isnin. Si anak bercerita kepada adik.. takpe esok kita belum sekolah lagi lahhhh.. minggu depan!! si ibu marah 'kepala hotak ko minggu depan.. esok la sekolah' aduhhhhh tak ke gilaaa bahasa si ibu.

Mungkin masa muda kita dah biasa berbahasa kesat atau kurang hajar. Bila dah kahwin terbawa2 amalan itu. Cuba bayangkan kak gee berbicara ngan anak2nya yang ramai itu.
  • panggil anak.. nokkksss semuaaa mari makannnnn.
  • berbual dengan anak.. nyahhhhh jangan buat macam itu kat hadekkkk.
  • kata ganti nama untuk perempuan adalah cikki untuk lelaki pula adalah cikjan.
  • kalau kak gee merajuk dengan anak2... Upsett tawww uolll niehhh, sentap mak okehhh!!
  • anak bertanya kepada emak.. mak napa laki ni lembut.. owhhh ni orang panggil leklemmm.. tak pun gayahhhh!! korang hadoooo..
  • bercerita dengan anak, uolll tawww mak hayam kat sebelah umah tu bawa anak2 ayam.. marbelosss tawww.. mak sokerrr!! eh silap cerita.. tak sesuai tuk anak2 opss!!
  • bila anak lelaki bergaduhh.. ehhh uolll jgn on toppp... bottom jeee boleh.. la sudahhh salah ajaran..
Okey laa.. mak nak rehat sambil feeling hisap cerut.. happy weekendd!!

4 comments:

cyanamoose said...

kalo kak gee cari bby sitter, ai akan suggest yu sbb rumah uols yg paling dekat, senang gak yu angkot sume skali p jogging sama2. ade gk teman kan? ahaks

Kenanga said...

akaq bitau Kak G uol ngumpat dier!

Dewman said...

elehhh bagi tau laa..
nama u dollah
tetek u sebelah

hahahaha

Yun said...

hahahhaa

ade jugak kaki ngadu domba kat sini./.aiyok!

Nuffnang Ads