nuffnang ads

November 30, 2010

Kesejukan di AIMS

Bila dah pandai install/config server atau seangkatan dengannya, kita belajar pula bagaimana nak letak server dalam data center. Aku pernah la tengok data center kat MIMOS tapi takde la sebesar kat AIMS ni.

Lokasi: AIMS
Pergi dengan: opismate
Driver: Ammar dan Angkut2
Kenderaan: Van ala2 kilang
Mood: Happy dowhhh, mana tau dapat jodoh abg network kat sana, tapi NON ADO

Sampai juga depan pintu AIMS, sexcited sangat okehhh!!

Kena isi borang, kata pergi tempat orangkan kena la ikut peraturan

Lepas tu, kena test power server hidup ke tak, peraturan juga

Bila dah masuk, suasana yang bising dan sejuk. Belakang kotak tu server google malaysia ya. Sangat security, nak masuk kena ada pass

Kerja time.. apatah depa buat di rack server, pasang kabel mungkin,
atau on power atau letak server

Suasana di bilik server, hitam dan putih sahaja

Masa untuk test server

Letak server dah, tapi tak siap 100%.. firewall belum settle lagi

Terima kasih enchek deng kerana memberi peluang kepada saya mengenali dunia bilik server yang sejuk. Mungkin ini kali 3 dan juga terakhir mana la tau kan! Satu accident telah berlaku pada aku, walaupun malu untuk diceritakan tapi aku pasrah.. aku langgar cermin yang lutsinar sebab aku lupa nak bukak pintu.. sakit like tuutttt!! sekian

1 comment:

Yun said...

hahaha...mcm aku xmo ke wisma hup seng kerana..aku nk tgk lift yg lutsinar kt bawah tp kepala aku terhantuk cermin yg sangat bersih..xperasan dowh..mmg weng aku smpai mlm..terus blacklist tpt tu..hehehee

Nuffnang Ads