nuffnang ads

August 26, 2010

Biar Ikhlas

Jumaat lepas, ada ceramah oleh Ustaz Md Chazali Bin Ibrahim. Dia ni adik kepada arwah Ustaz Asri. Ceramah mengenai "buat kerja biar ada keihlasan baru ada keberkatan". Ok, aku malas nak citer panjang.. yang pasti aku kejap ikhlas, pastu tak, kendian ikhlas balik.. layankan je laa!! insyallah ikhlas, kalau tak, aku dah main games dari pagi sampai ke petang.

Lepas tu apa lagi, berangkat ke tropicana la melantak. Dengan menumpang ammar ke sana sebab yang senior dibiarkan terkontang kanting yang bebaru sedap je ada transport ke sana. Tapi, takpe makan punya hal jangan amik port sangat.. kang tak berselera lak makan.

Hari Kesepuluh Berbuka


Apatah nama makanan ni, tapi steamboat la.. ada dimsum! Mak buyung punya.


Cempedak goreng, terbaik garing!


Siyes, apa kenama tah makanan ni, tapi ala2 siput boleh didapati di laut. benda tu panjang2. Bukan aku makan tapi orang lain.


Lastly, aiskrim.. gambar tak ikut urutan ya.


Nak selit gak, adam dan zainal abidin pun ada. Adam dok sebelah meja aku. Sempat la sedas 2 bergambar. Ala sok lusa jumpa lagi kata artis bawah naungan pejabat.


Kambeng panggang bersama hotdong dan sos lada hitam. Suami mak buyungnya.

Kuew teow goreng. Masin!

Sayur goreng campur. Suami mak buyungnya.

Satay ayam. Pastu tak abis, tiap2 tahun pun sama. Tukang amik rafi.. tiap2 tahun pun dia yang amik.

Hah ni baru aku punya. Nasi beriani suku, hotdog, ayam, ikan, tofu, tempe dan begedil.

Murtabak.. Sedap!

Kuih muih. Nomm Nomm Nomm.

Makanan pertama sekali yang aku amik. Pas solat baru melantak yang lelain.

3 comments:

Yun said...

"ala2 siput boleh didapati di laut. benda tu panjang2" ni adalah pepahat ye kawan ku..oii pepahat ni sedap ok! terliur plak..dah lah xjadik makan ikan bakar minggu ni kan.

Dewman said...

owhhh pepahat! tak pernah makan sebab panjang2 macam cacing..

Anonymous said...

macam mentekedarah je.haha.aku tahun ni rekod masih lagi 100% berbuka kat rumah. save bajet..sebab mak aku yg masak.kui3

Nuffnang Ads