nuffnang ads

June 14, 2010

Penat Kenduri Kahwin

Ehhhh, bukan aku kahwin yaaa.. tapi cousin aku.. selesai sudah majlis perkahwinan cousin aku di kajang dan melawati dan kesimpulannya, tersangattttttt la penat!! tido lewat bangun awal. Tapi tidak mengapa, yang penting aku happy sebab dapat berkumpul dengan sedara/sepupu sepapat. Lama tak kumpul ramai2. Inilah masanya untuk bergossip, wajib okehhh!!


Jumaat malam.
Lepas opis aku terus ke kajang. Memba aku hantar.. Thxssss!! Tapi tersampai awal, over lak macam aku yang nak nikah. So, apa lagi aktiviti makan la dulu. Satey Samuri time.. aku bedal 7 cucuk satey ayam je.. Dalam kul 8 aku pun gerak ke rumah pengantin perempuan, O.M.G. masih terdatang awal.. merasa lepak depan rumah sorang2.. Hanya sekali lafaz, mereka pun bergelar la suami isteri.

Buah-buahan

Digubah oleh makchu aku.. nice!

Manik ni makchu aku yang jahit.

Nasi kerabu plus ikan percik.. nomm nomm nomm

satey ada kuih muih pun ada.. nomm nomm nomm

Sabtu tengahari
Bertolak dari keramat pada pukul 11 pagi. Berarak dalam pukul 1 tghari. Tema pelamin hitam merah. Nice! tak banyak gambar dari handphone sebab aku ada anak nak kena dukung. Bapaknya ada kat UK, mencari nafkah tuk kami berdua. *fengsan statement taknak kalah. Malam tu tido lewat sebab menyiapkan bunga telur.

Makan beradab.. nomm nomm nomm

sexcited sangat minah nieh.. congrattt!!

Lauk kenduri.. keluarga pengantin yang masak.. saving okehh!!

yang hadirrrr.. yang semangat menulis tentulah keluarga belah aku

Zoey, anak aku.. :P

800 bekas telurrrrrrrr.. penatttt!!

Ahad tengahari
Kenduri kahwin sebelah lelaki. sangatttttttttttttttt cantik. tema kuning dan yang penting decoration guna fresh flower, buah apple hijau dan nenas. diaorang gantung2 so sapa lalu boleh petik buah dan makan. Siap berlaser2 tahap boleh masuk rancangan nona la. Lauk pun not bad sedap juga. Pada awal pagi, kenduri tu didatangi oleh anak2 yatim dari mana aku tak ingat seramai 50 orang. uwaaaaaaaaaaaaaa tolonggggggggggg aku nangisssss.. bergenang air mataaaaaaaaaaa tengok diaorang. Lagi sedih time mereka nyanyi lagu ibu apa tah.. nasyid.. tolong laaa sedih sangatttt!! Semoga mereka menjadi anak yang baik/soleh/solehah dan berjaya. Dalam kul 1, pengantin pun berarak.. terus potong kek, pastu ke meja beradab. Aku tak sempat nak snap.. malas! tapi aku ada nampak ayam percik sekor. Pastu sesi bergambar.. kecoh tak hingat! cousin2 aku ni memang jenis gila bergambar.. pantang nampak orang nak bergambar mesti nak selit. Aku tak macam tu.. aku normal.. hahahaha!

Tempat buah hijau bergantungan..

Meraikan anak2 yatim.. sedih sangat!

Pelamin.. all fresh flower

Lastly, lauk kenduri.. nomm nomm nomm

5 comments:

najwa HOT said...

and the most important part is, thankyouuuuu for being there cousie ! :)

Dewman said...

you are welcome, cousie!! hope, dapat kumpul lagi macam hari tu..

t linda said...

sowi laa.. t linda tak dpt hadir...dah ade kendirik kawin member kat banting...tak pe bile turn kenduri najwa ..kite pegi ek...InsyaAllahhh

Dewman said...

eh najwa je, i nie yang dekat, siap satu floor lagi, taknak g ker? heheheh :P

Aujinz said...

tang lauk yang last tue..
tak leh menahannnnn...


muahahhaha

Nuffnang Ads