nuffnang ads

June 27, 2010

Dilamar

Ya, aku telah dilamar oleh seseorang pada minggu lepas. Seseorang yang aku kenal hampir tiga tahun dan siapa sangka rupanya dia sayang aku. Kisahnya bermula bila aku menceritakan hasrat untuk sambung belajar luar dari Malaysia. Dia bagi hint, tidak membenarkan aku pergi, tapi manalah aku nak sedarkan.. kata kawan2, takde la rasa pelik apsal lak tak bagi pergi. Dia kata, aku tak perasan hint tu.. dia kata aku bingai dan lembab.. hohohoho kesian lu dewman..

Hari tu, aku keluar dengan dia dan kami singgah di putrajaya. Dimulakan dengan cerita bisnes dan tetiba, dia ajak aku kahwin. kahwin okeh? tak terkejut ke tetiba ajak kahwin? Aku kaget sangat dan aku rasa biar betik dia nieh.. aku tak boleh nak terima kenyataan ketika itu.. senyum dalam gundah gulana.. how?

Aku memang sayang dia, tapi sayang sebagai kawan.. tapi dulu memang aku sayang lebih.. tapi rasa tu sekejap je. Tapi serius la, time tu aku rasa suka pun ada, senyum pun ada, rasa pelik pun ada, rasa kelakar pun ada sebab kami ni kawan. Kawan yang tidak mungkin akan ada rasa cinta. chewahhhh geli eden! Dia ajak aku kahwin sebab dia taknak kehilangan aku.. mungkin dia rasa kami akan berjauhan. Setahu aku, dia ni ramai kawan perempuan.. Lagi la aku pelik bila dia kata nak kahwin dengan aku. Special sangat ke aku nieh? bila aku tanya kenapa sayang aku? dia jawab setiap benda yang berlaku, perlu bersebab ke? so aku malas la tanya lagi.. upset!! hehehe

Ok, abis bab dilamar.. esok paginya aku jadi kekok.. sebab ni bukan declare as a bf/gf tapi terus dilamar jadi isteri okeh.. OMG.. aku terkesima sangat!! perlu ke aku sms pepagi tanya dah sarapan ke belum, tanya sihat ke? hahaha aku dah lama tak bercinta so skill semakin pudar. Tak tenteram la hidup aku sejak dilamar. Patutnya happy tapi aku happy campur pelik dan takut. hahahaha

So hari ini, kami berjumpa lagi. Aku rasa kekok sangat. Dan sebelum balik aku tanya lagi.. Macam mana dengan hubungan couple kita nie.. dia kata, kita tak declare apa2? dia nak kahwin terus.. untuk pengetahuan korang, aku masih lagi memanggilnya aku/kau sebab dah biasa.. dan dia juga pernah memberi cadangan untuk panggil beliau abang dan aku tak suka, aku geli.. aku lebih rela panggil nama atau saya/awak. Dan dia kata, jangan derhaka.. hahahaha! so aku cuba juga panggil abang bermula dengan sms dan kadang kala aku buat ayat tanpa menggunakan kata ganti diri. susah okehhhh nak karanggg!!

Akhirnya, dia membenarkan aku sambung belajar. Dia taknak halang dan kalau aku jumpa orang lain, dia suruh aku teruskan. Dia takut future kami ni tak menjadi, tapi siapa boleh jangka apa yang akan berlaku pada masa hadapan.. happy ke, tak ke? tu semua takdir yang tentukan. Walaupun dia nie open minded tapi sebenarnya dia berfikiran traditional. Dia nak bini dia duduk rumah lepas balik kerja. Jadi isteri macam orang dulu2.. Aku bagitau dia, yang dia nie garang.. dan dia admit. dia taknak aku takut dengan dia tapi hormat dia.

So, kesimpulannya.. kami berkawan semula.. dan kalau benar kami berdua ada jodoh.. insyallah kami akan teruskan.. so sekarang, aku single balikkk yyyyeeeeehhhhaaaaaaaa!! hahahaha.. tapi bila terjadinya benda ni.. aku rasa aku semakin sayang dia.. sebab aku suka cara dia. kalau kau baca blog aku.. dengan ucapan.. aku tetap sayang ko sampai bila2..

Penantian satu penyeksaan.. Saba restoran

Lamb apa tah?

Kebab ayam

*motif tengah sedih dan gembira, tapi tetap ada gambar makanan

14 comments:

Kenanga said...

Lamb kabsah sundel...!sentip xajak mek!
budak Niger tu ka yg lamar uol.?
mrasa barangkemas internasional!
kakak sujuds!

Dewman said...

hahahahahahaha.. kala si niger, tak sempat nak melamar, aku dah pass kat ko.. merasaaaa sakittt :P

Anonymous said...

Setiap yang berlaku ada hikmah disebaliknya :p . Who is this anonymous? the fierce man...

Anonymous said...

gambar di lamar pls....nak jugak! - shlq

Dewman said...

fierce man, betul tu.. neway thxs :)

shlq, tak sempat la nak snap2.. kata kejadian on the dot!! :P

Aujinz said...

wow..
macam sandiwara semasa..

tang saba tue yang tak leh blah..

Dewman said...

sandiwara berbayar okeh.. mahal nieh!!
saba tu penting, sambil berbincang mulut mesti penuh dengan nasi.

MiszNoRuL said...

dewi...thehehehe....
mesti tk kenal kan..:* hahha
p/s..camane nk follow blog ko ni..tk nmpk button follow pong :p

Dewman said...

Hi MiszNoRul.. a ah la kan tak kenal? meh kenalkan diri anda yang chomel itewww.. a ah mmg tak pernah letak modul pengikut tu.. i maleww laa ada orang ikut.. hehehe!! tapi dah letak sila la ikut..

MiszNoRuL said...

elelele...sy pn tk kenal anda yg comey tue ..hehehe..mehla polok2 n kenal2..jeles tiap kali tgk pic makan2 anda tu di VF(sbb memang menyelerakan)..hehehe..mo sambung di sini plak..

Dewman said...

owhhh dari vf.. meh sini mehhh hug2.. hehehehe

Hello Lovers, (: said...

gitewww dilamar.kawin je lah.dah sampai masanya hahahahh.

Dewman said...

cannot maaa.. i takde feel la nyah, how? gitew jawapann :P

ellynadyra said...

Hehehehe ko nih dewi, anyway just follow ur heart!len kali kita pi merawa lagi ye!

Nuffnang Ads