nuffnang ads

June 29, 2010

Makcik Hebat

Aku adalah seorang pengguna public transport yang boleh dikatakan agak tegar. Sejak dari kolej sampai dah bekerja. Walaupun mampu memiliki kereta ferari merah tapi tetap menggunakan public transport. Oleh kerana aku sayang kereta, maka aku hadkan penggunaan mileage sebanyak 10,000km setiap tahun. so 3 tahun baru 30,000km.

Sejak kerja di KL nie, aku memang berulang alik dengan KTM dan kereta ferari ku yang bersport rim blink2 yang kalau berhenti masih berpusing hanya tersadai di parking KTM. Peluk cium dulu my merah then baru pergi naik KTM.. 'Sayang jaga diri di sini ya' begitu la sayangnya tuan pada kereta. Hahahaha!!

Selama dua tahun aku menggunakan train, macam2 gelagat orang aku jumpa. Kalau naik public transport sila la jgn sombong sangat. Tengok macam aku, baru dua tahun aku dah ada ramai kawan. Pelbagai kaum okeh! ada kerja as a fashion designer, ada yang jadi lecturer.. dia ada phd okehhhh.. mak jeles sangat!!

Banyak2 hari, semalam la paling best. Aku selalu jumpa 3 orang makcik serangkai nieh! agak laser mulut memasing kalah nyah kenanga yang bermulut puaka tu. kalau kena maki memang time tu juga nangis mengalirkan air mata. Makcik2 ni educated ya, cakap english taknak kalah tu. Tapi seronok juga, hiburan dikala berduka atau bosan..

Perbualan semalam yang telah digubah.

Makcik 1: Nyah aku ada gossip nieh (*tentulah tipu.. takkan educated cakap camnikan)
Makcik 2: Cepat la citer, mak tak tahan nieh.
Makcik 3: Kepochi tau korang nieh.
Makcik 1: Hari tu, time orang tengah sesak dalam komuter.. masuklah seorang pakcik tua dalam coach perempuan. Mak cakap la.. pakcikkk oiiii, pakcik salah gerabak nieh.. gerabak ni sesuai tuk kaum yang merasa dirinya women dan jelita je.
Pakcik: Takpe la nak, pakcik dah tua.

*motif apakah pakcik nieh! alasan sangat

Makcik 1: Pakcik, dah tua pun boleh pakai okehhh!..
Makcik 2 dan 3: Gelak2 padan muka.. nak amik kesempatan la tu.. tak sedar diri.. kubur kata mari tapi perangai kalahkan orang muda. Saja je bagi alasan macam tu. bla bla bla agak kasar juga la kata2 mereka ini.. tapi aku suka terhibur!

Owh cerita nie, diceritakan semula oleh makcik2 nieh ya.. so makcik tu dengar dari orang dan aku dengar dari makcik nieh dan aku citer lak kat korang.. huhuhuhu

So, apa lagi gambar makanan la pula.

Nasi minyak air tangan isteri Pakcik Ya aku.

Nomm Nomm Nomm

2 comments:

Aujinz said...

tak penah lupe tembak makan makan..

isk isk isk..
tak baekk..
pakcik tue dah tak larat nak tukau gerabak..

muahahhaha

Dewman said...

huhuhuhu.. boleh je nak tukar bukan jauh noo pintu gerabak lain.. sekangkang kera jek.. :P
makanan itew penting okehhh!!

Nuffnang Ads