nuffnang ads

June 20, 2010

Papa, I Love You

Happy Father's Day.

Aku dibesarkan dengan penuh kasih sayang dan sebagai cucu pertama dalam keluarga, aku sering dihadiahkan mainan oleh semua orang. Aku dulu ada piano bertingkat2 okeh.. dari besar sampai kecik.. mainnya takde la pandai, kata budak2.. tekan2 je la, tong teng ting tang gitew.. dah macam pemain terhandal persis maksim mrvica.. Tapi sekarang aku tekan2 juga, tapi keyboard je la..

Gamba aku dan adik yang ke-2, comelkan aku dulu?

Dulu aku comel okeh.. takde la secomel sekarang.. tapi comel laa.. tetapkan nak comel! Bonda dan arwah nenek aku selalu kata "dulu papa kaklong suka bagi makan coklat" sob sob sebab tu kot badan aku montel.. tapi takpe itu tandanya papa sayangkan aku lebih.. sebab adik2 yang lain kurus jek.. hahahaha ayat nak sedapkan hati.

Kereta katak ni, dah 3 kali bertukar color, merah, biru dan kuning.

Kereta pertama aku naik, kereta volkswagen dan kereta tu masih ada di rumah dan masih boleh bergerak. Walaupun ada orang nak beli, tapi kami adik beradik tetap tak bagi, sebab kereta ni ada banyak sentimental value tuk dikenang sampai bila2. Aku pun pernah bawa kereta ni ke kolej, dan aku mendapat gelaran kakak volkswagen, pheewwiitt. Papa aku ni jenis tak suka kereta malaysia.. dia lebih pada kereta buatan luar. tapi anak2 dia yang non mampu terpaksa la pakai kereta malaysia.. redha je la kannn!! hehehe

Papa aku ni garang. Tapi garang2 dia, dalam hati masih ada taman. Contoh, "Papa, kaklong nak duit belanja" sebelum papa aku hulur duit tu, sempat la 10 das bebelan sebelum dia bagi. Papa ni jenis suka membebel pastu dia bagi. Tak pernah la aku minta tak bagi.. lain la minta kereta honda ke duit RM10k ke.. bukan 10 das bebelan tapi 10 das rotan. hahahaha!!

Dulu setiap kali cuti semester, kalau aku balik mesti request kat papa aku masak pari asam pedas ke, tempoyak ikan patin ke, pucuk ubi masak lemak kuning ke pendek kata papa aku ni memang pandai masak.. Tapi kekadang tu macam teramik kesempatan la pula, aku bangun dari tido, papa dah masak.. papa kata "long, masak nasi ya" hahahahaha sukerrrrrrrrrrrr!! Owh, papa aku juga suka main letak phone tanpa kata bye!! upset..

Apa lagi cerita pasal papa aku ya.. tetiba sebak lak rasa.. cam nak nangis pun ada. Ya la papa aku dah 60an, menantu pun takde apa lagi cucu, cucu segera pun jadilah, kawin ngan duda :).. cuma aku harapkan papa dan mama sempat la merasa tu semua. Semoga aku diketemukan jodoh secepat mungkin.. Aminnnn!!

Papa, semoga papa disihatkan tubuh badan, dimurahkan rezeki dan dipanjangkan umur. Terima kasih atas pengorbanan, pendidikan, kasih sayang, tunjuk ajar & ketegasan yang telah menjadikan kaklong lebih berdikari dan memberi inspirasi buat diri ini. Insyallah nanti kaklong belanja satu keluarga makan di kuantan. Mama, I Love You toooo.. peluk kuat2 sambil pusing2.. papa cannot sebab sama berat.. hehehe

7 comments:

Aleen Aiden said...

gambau itu sgt lovly!
ececee...men kotor ek!de bau2 kene perli gitu.wuhuhu :P

Aleen Aiden said...

gambau ats skali 2 sgt santek!
ececee..cam ade bau kene perli jek nih.men kotor ek!wuhuhu

Dewman said...

macih.. semua gambar pun cantik.. hahaha merasa puji diri sendiri!!

t linda said...

hehheheeh jojet citer...anis nak drive anta kiterang sampai penang...btui ka???t linda mintak sampai lcct jaaaaaaaaaaaaaaaa..tp kalo nak antar gak..ok jaaa..kekekekek

Unknown said...

alang2 sampai penang.. haruslah i joinkan. baru meriahhh uolll :)

najwa said...

ayatehhh mmg terbaikk..buat lawak mmg menjadi!

Dewman said...

hahahaha.. jabor2!! ni dulu tempat fav ayahteh tuk k.n..

Nuffnang Ads