nuffnang ads

June 6, 2010

Disorok Bunian

Semalam aku ke Melaka dengan Nyah Kenanga. Sepatutnya pergi berempat tapi Nyah Sazz tak boleh nak join maybe sibuk dengan meeting perkahwinannya. (beb, sorry aku lupa bgtau amie ko tak dapat datang!) dan sorang lagi.. 'orang kurang pasti' iaituuuuuu mimiiii michikooooooooooo. dengan alasan yang tak manusabah langsung.. nak pergi sendiri sebab lepas kenduri nak jalan2 kat melaka. tapi non adoooooooo!! melepas aku nak amik gambar si mimi ni drag.

Perjalanan yang bermula pada pukul 10 pagi.. jem2 manja sedikit menghala ke seremban. Sampai ke tol pedas linggi kami pun susur ke kiri. Kemudian kami ikut la peta yang tertera pada kad amie. kami sesat.. 6 kali bertanya + 3 kali patah balik. Aku ada tanya 2 orang budak.. tapi depa macam main2.. sekali betul ko, depa tak tipu. so jgn berprasangka buruk! tak baik tau nyah kenanga.. hahaha tetiba. Tapi tidak mengapa, akhirnya kami sampai jua. Balik tu kami ikut peta juga. Ehhhhhh gila koooo senang pula time balik.. tak sesat! Nyah kenanga tanya aku boleh sembahyang ke tak.. of coz la boleh kannn, motiffff?? kena sorok dek bunian masa nak ke rumah amie. tak jumpa jalan!! fengsannnnn.. pastu serammmm!! huhuhu



Lets tgk gambar lauk kenduri.. tu je pun aku snap lelain kat kamera berkuasa tinggi nyah kenanga.

Ya, kami sesat sampai ke replika istana melewar. Merasa sempat snap!

Batu apa pun, aku tak tau? tetiba nyesal sebab tak baca! takpe inilah bukti kami sesat.

Lauk kenduri di rumah amie. Not bad at all.. daging tu sedap and 1st time g kenduri makan sotong kering masak sambal!! nomm nomm nomm

5 comments:

Aujinz said...

huaaaa...

kenape batu tue pelik sangat???..

sotong kering masak sambal memang terbaekk..

Dewman said...

saya pun pelik.. sangat menyesal sebab tak baca sebelum beredar. tapikan aujinz, saya rasa sotong tu sotong kering dan masih sedikit. tapi enak sangat

Yun said...

erm...aku rase tu bukan bunian..tu puaka org xreti jln daaaaa

Dewman said...

yun, ko tau tak batu tu, batu apa? aku lupa la nak baca!

Yun said...

erm aku xpenah sampai tpt batu2 ni..wakaakaka

Nuffnang Ads