nuffnang ads

May 17, 2010

Temuramah bersama pengguna komuter yang tegar

Wartawan: Hi, selamat pagi.

Aku: Hah, selamat pagi. Nak apa?

Wartawan: Eh, cik kak ni garangnya? period ke? tertutup rezeki cik pagi-pagi ni!

Aku: Ewah, g balik dulu belajar cara handle temuramah dengan sunplawer! aku tengah bengang ni, bengang!

Wartawan: Napa cik?

Aku: Ko dah on belum kamera video ni? ko kasi fokus kat mulut aku.. Apa masalah ktm sekarang ni? Selalu sangat cancel perjalanan? alang2 dah masuk t.v, aku nak sampaikan lagu "Tiada Khabar Berita - Rafeah Buang" buat kak gee dengan ucapan kak gee kat mana, lama betul tak baca ruangan keluh resah bersama kak gee. mengandung lagi ke?

Wartawan: Ya, semoga kak gee sejahtera di luar sana. Cik, adakah train selalu lambat?

Aku: Bukan train, tapi sistem perjalanan yang dihandle oleh pekerja ktm. Jap aku check punch kad aku.. kau nampak ni, start pertengahan bulan 3. Aku tak kisah kalau lambat tapi consider la sket.. at least, ada pengumuman ke? so, boleh la aku naik bas, tak pun teksi yang mentekedarah! jalan sekangkang kera charge sampai RM15.

Wartawan: Setiap hari ke train lambat?

Aku: Takde la setiap hari, dalam seminggu tu ada la 2..3 kali kekadang tu hari2.. tak nangis ke tgk punchcard merah. kalau hari2 macam ni tertutupla periuk nasi aku.

Wartawan: Kenapa tak naik lebih awal dari biasa?

Aku: Dah try tapi sama je, kejap on time, kejap tak on time, kejap terawal lak.. Menunggu lama bagaikan satu penyeksaan tau!

Wartawan: Ya, saya faham. Sepanjang 2 tahun cik naik komuter, apa perubahan yang cik nampak?

Aku: Perubahan? ada ke? owhh ya ada2.. dari 20 minit jadi 15 minit. kedua ada garis biru hijau merah dan yang terbaru koc wanita. Tapi persoalannya sekarang buat la sesistematik mana pun, kalau lambat tak guna. Aku rasa komuter ni kena tukar orang2 IT.. kasi buat sistem canggih sket. setiap kali train lambat ada announcement automatik. tak pun kasi email kat pengguna tegar cam aku nieh.. orang audit tak buat kerja nieh..

Wartawan: Eh, kenapa audit? web cik ada masalah ke? eleh saya tau..

Aku: Mana kau tau?

Wartawan: Saya ada baca blog cik.

Aku: No komen.

Wartawan: Kita lupakan kisah lambat ni.. macam mana dengan sambutan koc wanita?

Aku: Tukar topik nampak? Koc wanita.. ok la, tapi kelakar! rasanya hampir 3 minggu koc wanita diperkenalkan tapi ada je lelaki yang naik. Padahal setiap tingkap dan pintu ada sticker 'only women' dalam pelbagai bahasa, sometimes ada announcement.. penat je orang ktm cat tiang warna pink tapi masih tak memahami!.

Aku ada gossip, semalam, time set2 perempuan sibuk beratur nak naik train terselit seorang leklem sekali. fengsan! last2 kena halau ngan petugas ktm. next stop, ada maknyah tinggiiii kaw 180cm kot siap ada nenen lagi.. marbelos mak tengok dia, mak respek dia sebab berjiwa kental feeling wanita.

Wartawan: So apa pesanan cik terakhir tuk ktm?

Aku: Tak minta banyak la.. just pls on time. kalau lambat jangan malas nak announce.. kalau aku tanya ada train ke tak? sila check betul2.. tu je.

Wartawan: Terima kasih dan pihak kami ingin meminta maaf di atas kelewatan yang berlaku dan sebagai tanda penghargaan cik yang setia dengan kami terimalah boucer makan di paparich sebanyak RM100.

Aku: Sama2. Hope ktm tingkatkan lagi usaha punctuality.

p/s: petang tu aku g paparich

sedap juga tapi peminat char kuey teow tegar cik linda, katanya sedap lagi kat doli

Curry laksa dengan pucuk.. ok la aku tak pernah makan kira 1st time

Air yang sangatttttt sedappppppp.. laici cincau jojet punya!!

3 comments:

Aujinz said...

ahhhhh...

bila nak start diet?....
gie Saba' sorang sorang la cenggini...

cyanamoose said...

aiyoo...cmno nie akak mo nek komuter. kang hari2 keluh kesah mcm yu. huhu

Dewman said...

ala aujinz nak ikuttttt.. pls pls plssss.. pas g saba gerenti start diet.. :P

cyanana, welcome to my keluh resah group :P.. takpe kak gee ada!!

Nuffnang Ads