nuffnang ads

May 12, 2010

Memori Bersama Sungai - Julai 2009

Korang ingat gemuk takleh nak bersukan lasak ke? tabik spring sket ngan aku sebab aku cuba okeh! Walaupun aku tidak yakin pada mulanya, tetapi di atas desakan, dorongan dan paksaan kawan sepejabat akhirnya aku join juga. Aku bukannya ada experience main rafting nieh nak pegang paddle pun tak reti apa lagi nak mendayung.

Sesi belajar memegang paddle dan juga isyarat yang akan digunakan ketika di dalam pelampung besar.

Gagah dan handsomekan aku, hahaha!!

Mendayung manja sambil menyanyi,
"Kayuh, kayuh sampan sampai kota lama
Ayuh kawan, ayuh, ayuh kawan
Sama-sama kia gembira, negara bahagia
Dayung mendayung sampai ke Singapura"

Tetiba.. jeng jeng jeng

Air sungai semakin mengganas

Dan semakin mengganas

Time ni semua doa, aku dok hafal

Eh wait seminit, harapan tuk hidup kembali cerah

Ya, Alhamdulillah masih hidup

Sambung balik nyanyi dan akhirnya berlaku satu tragedi menyayat hati..

di mana, aku dan rakan2 lain jatuh ke dalam sungai akibat hidrolik

Hanya tinggal 3 orang sahaja di dalam pelampung besar itu

Aku menggigil ketakutan, kesejukkan, kegelapan, terkapai2 nak naik, kaki tak jejak tanah, paddle hilang, minum air sungai. Well, sekali je pun aku jatuh, biasa la mencari persefahaman dan kesesuaian ketika ber'rafting. Sekian.

2 comments:

Aujinz said...

owh..jeles...

banyak banyak aktiviti lasak, rafting lom lagi..
teringin gak...huhuhu

Dewman said...

ala aujinz, gi je rafting sementara u tgh kurus nieh.. hahahaha :P. i pun jeles gak dengan u sebab u kurus

Nuffnang Ads