nuffnang ads

May 7, 2010

Fun @ Kuantan - Makan time

Update on 8 May 2010

Hari ni aku kerja sangat rajin sebab ada kerja yang masih pending. Rajin tu takde la sangat tapi macam terpaksa dah kata tanggungjawabkan. Takde kerja la kan aku datang opis sorang2 tapi aku ditemani oleh rafi yang makan, minum, tido, rindu opis.. hahaha!

Aku datang naik komuter macam biasa la lambat. Aku tak faham la dengan komuter ni, bukan train la tapi orang2 yang kerja dengan komuter. Mula2 semangat ni buat garisan hijau, biru dan merah.. tapi hangat2 taik ayam je la berhenti ikut color lama2 tah mana2
berhentinya. Nie yang aku nampak kat serdang la. Belum lagi tak punctual.. actually aku tak kisah kalau lambat seminit 2, paling busuk pun 5 minit la.. tapi kalau sampai cancel satu perjalanan memang aku angin la. Last week sebelum aku beli tiket, aku tanya la dulu pekerja ktm ada tak train, dengan confident cakap ada.. sekali tak sampai 10 minit cakap cancel. kalau macam tu la gamaknya, takde gunanya buat coach wanita dan kekerapan 15 minit tapi suka hati cancel perjalanan tanpa alasan yang manusabah. kalau seminggu sekali takpe lagi, kadang2 the whole week cancel. hampa tau!!

ok cukup la dengan luahan hati seorang pengguna train hari ni. Jom layan gambar lak. Makan2 di kuantan :)

Salty crab.. nyummyyyy

Masih salty crab.. di masak bersama telur masin

Dan masih lagi salty crab yang digoreng bersama telur kuning sahaja

Tidak lupa juga sisa ketam. Balik umah terus pengsan, mungkin terlebih masin.

Tidak lupa juga tofu kerabu.. sangat marbelos

Nie aku tak faham, mintak siakap tiga rasa, tapi dapat masak asam pedas!! takpe belasah yang penting sedap.

Petang tu singgah makan rojak dan abc dan cendol. My fav place ever!

Esoknya pekena nasi daun pisang.

Nasi yang agak lembut.

Ya, peria ada, sayur ada, timun ada, kuah kari pun ada.

As usual di makan bersama ayam goreng.

Sedapppppppppp..

Dan sebelum berangkat ke kl, singgah beli kopi.. sangat ummppp!!

4 comments:

Kenanga said...

banyaknya hapdte...akaq takdan nk baca,tinggalkan taik pon x...!ketam tu sgtss sedap...akaq penah rasa makan kat kedai cina..mrasa h1n1!opsss

Dewman said...

kat tempat aku makan tu, halal.. penuh la gambar2 pak menteri, makcik2 daang makan.

Aujinz said...

wow...
joging joging joging lepas tue makan..
hahahahha..

takpe laa...janji rock!..

cik Dew..bile kite nak detim..err..joging nie...hahahahha...

Dewman said...

jom jom.. u tu banyak sangat aktiviti.. camna nak detim eh jogging :P

Nuffnang Ads