nuffnang ads

April 13, 2010

Mari Belajar Sesuatu

Semalam aku belajar cara crimping network cables dengan budak opis. Bukan takde kerja tapi aku dah bosan dok mengadap coding yang semakin lama semakin malas, lemau dan segala macam perasaan la. mama, papa cepat la bagi green light tuk berhenti niehhhh.. i'm waitingggggggggg!!


Inilah rupanya bila dah siap.. sarung kuning tu budak opis aku panggil kondom.. "pasang kondom tu dulu, baru masukkan plug" huhhhh macam dah takde perkataan lain nak guna.

Lepas tu baru kita test menggunakan wire tester. First time aku buat tak menjadi sebab salah satu wayar terlalu pendek. Lampu merah tu menandakan problem so dengan gigihnya aku buat semula.

Dan akhirnya, keluarlah lampu hijau menandakan pandainya aku buat crimping nieh. Baru buat satu dah kecohkan.. bukan buat 10 meter pun, setengah meter jek! fengsannn..


4 comments:

Kenanga said...

..pandainya..nanti leh apply keje TM..pasang strimix cam lelaki kucim...meoow!

Dewman said...

hahaha hampeh!

Aujinz said...

kondom?

kaler kuning?...


[hua hua hua]

Dewman said...

napa ada kaler lain ke aujinz? :P

Nuffnang Ads