nuffnang ads

July 23, 2012

Ramadhan - 1 & 2

Marhaban ya Ramadhan, selamat berpuasa ya kawan2..

Syukur aku dapat berpuasa dan berbuka di kampung bersama bonda, ayahanda dan adik2. Seronoknya balik kampung. Hari pertama berbuka, ayahanda masak asam pedas ikan parang, dengan sayur peria style sabah.. ayahanda aku tengok tv pagi tu, resepi peria dengan ikan masin pastu tambah santan pekat, petang tu terus try. Sedap juga! Mak aku buat kuih resepi cousin aku dari Indon. Makcik aku lak masak ketam 3 rasa style cina. Fuhhh, alhamdulillah..


Hari kedua, aku tak join berbuka dengan cousin aku kat ampang. Aku penat sebab dari kampung. Aku tak selesa nak tido, baring2 kat umah orang. Petang tu aku makan popia basah cousin aku buat, dia jual kat pasar ramadhan.. not bad sedap juga. Pastu aku layan kentang+tempe+tauhu goreng resepi mak aku. Kenyang.. 


Jom la tengok gambar..




 Ketam.. nyummmyyyy

 Peria

Asam pedas ikan parang

No comments:

Nuffnang Ads