nuffnang ads

July 19, 2012

Kelik Kampung

Aku kat kampung yoooooo! Happy gila, rasa macam lamanya tak balik. Aku sampai tengahari tadi, lambat sejam sebab kl jam. Hujan je jam kalau tak dah lama sampai. Pukul 3 petang aku kuar ngan mak aku ke bandar cari langsir, berlangsir baru la kita raya ni. Gila lama tak beli langsir.. 4..5 tahun kot! Ni baru nak rehat, makcik aku, mak aku ngan aku2 sekali tengah ngadap lappy n tab. Anti social sangat!

Last week aku homesick, aku call mak aku, borak2.. pastu mak aku kata dia ada kerja, jap lagi call.. sekaliiiii lepas 3 hari baru call.. kelas mak aku.. nak kata kerja dah pencen. Tah apa yang dibusykannya pun tak tau la.. bercucuk tanam agaknya tak pun sibuk ngan saham dia. huhuhuhu.. sedih aku tauuu, kalau masa dia kerja dulu, aku faham la kalau dia bz.. iniii pencennn kottt.. 

Malam semalam aku ke pasar borong, dah jadi rutin setiap kali balik kampung aku akan beli barang2 dapur. Sambil membeli, sambil belajar nama2 sayur, nama ikan dan macam mana nak pilih ikan or lain2 makanan laut. Seronok, aku suka! Dekat sejam juga la aku kat sana. Aku suka beli kat kl ni sebab lagiiiii murah dari kuantan.. contoh, tempe, kl RM0.60 sepaket, kuantan RM1.00. Kentang, bawang semua2la.. kaya orang2 kuantan ni. 

Dengan RM100 aku beli:

1. Ketam 1/2 kilo
2. Udang 1/2 kilo
3. Sotong 1/2 kilo
4. Ikan Kerapu
5. Kacang buncis
6. Kacang panjang
7. Kangkong
8. Sawi 
9. Corny flower
10. Kacang peas
11. Baby kailan
12. carrot
13. brokoli
14. tomato
15. lada merah
16. lada hijau
17. cili padi hijau & merah
18. Kentang 2 kilo
19. bawang india sekilo
20. bawang puteh 
21. bawang besar sekilo
22. serai 12 barang RM1
23. daun selasih
24. Halia kampung

Puas hatiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.. pada aku murah dari Kuantan.

Gambar jommmm

 Breakfast dulu kat Shell, nasi lemak sedap

 Lupa weii nama sayur ni

Kentang hutan, gila besar dah macam ubi

No comments:

Nuffnang Ads