nuffnang ads

March 2, 2011

GAGAL

Tiga hari lepas aku pergi kerja dengan adik aku. Dia takdela pergi keja tapi gi kelas. Hari pertama, kaunter tiket panjang so aku beli la kat mesin sekali dengan adik aku tapi mesin lain2. lepas aku beli aku tengok adik aku masih lagi depan mesin. Firasat aku mengatakan dia dah reti la beli tiket. Aku masuk la dulu. Pastu aku tunggu lama sangat.. then train pun sampai. Apa lagi aku naik la dulu. Call adik aku, tanya dia sempat naik tak. Tak sempat dia cakap mesin asyik muntahkan balik duit syiling.

Hari berikutnya, aku ajar dia beli tiket dari mesin dan masuk tunggu train. Sekali adik aku tanya tiket ada pada aku tak. Aku cakap la takde. Ya, ampunnnn dia tak amik tiket kat mesin tadi. Aku budget dia amik la kan. Aku tolong je. Dia pun kuar balik beli tiket balik tapi mesin lak buat hal. Akhirnya, adik aku tak sempat naik juga.

Kesimpulan, Gagal dua kali. :)

Sabtu lepas aku memasak. Tahap kerajinan agak tinggi. Susah gak la makanan aku nak masak ni. Berpeluh2 ikut resipi. Aku masak Mee Bandung style Muar.



Sedapkan, resepinya adalah..... Mee Bandung Muar SEGERA aku beli masa karnival jualan barangan Malaysia. Kat KL takde jual ya, kalau nak beli kena pergi Muar. Owner takde kedai kat sini. Kesimpulan.. perrrgghh sedap juga bumbu segera ni cuma aku terlebih air. Agak cair.

No comments:

Nuffnang Ads