nuffnang ads

February 25, 2011

Sukanya Dia

Dulu aku pernah cerita pasal makcik2, eh silap, auntie2 yang kecoh berborak dalam komuter. Tapi hari ni lagi kecoh. Macam biasa KTM lambat, KTM dan lambat dah sebati, bagaikan isi dengan kuku. Tak boleh nak dipisahkan.

Petang tadi, komuter agak kosong sebab first train ramai manusia dah naik dan berebut2. Aku, huh tak kuasa nak rebut2. Lagipun balik bukannya pergi kerja tak kisah la lambat. Sampai je next stop, auntie2 ni punya la gembira, suka, gelak2 sebab dapat duduk. Kecoh satu gerabak. Kelakar, bayangkan auntie2 tu dah berumur tapi perangai cam bebudak. Comel je!

Auntie ni suka borak pasal komuter. Kiranya auntie dan komuter tak dapat dipisahkan. Kali ni pasal pemandu train. Auntie2 ni suggest la supaya yang memandu train tu mesti dari kalangan degree graduate yang amik kursus komunikasi. Sebab apa? bila dah pandai berkomunikasi maka bila ada problem, train rosak ke, elektrik takde ke, mereka pandai buat pengumuman dengan jelas dan jitu. Takde pesong2nya. Kalau train senget sebelah cakap senget bukan sebab technical. Aku pernah kena, train stop dekat sejam dah la berdiri sekali takde pengumuman. Setengah jam lepas tu baru nak bagi tau ada train nak lalu. Geram je!

Dah tu je cerita tuk hari ini, bawah ni gambar aku makan semalam. Makcik aku masak sayur goreng dengan taufu dan ikan dori masak tempoyak


No comments:

Nuffnang Ads