nuffnang ads

June 1, 2009

Kami boikot Treasure Hunt

Permainan bermula dengan membahagikan peserta kepada 3 kumpulan. Pasangan aku adalah insan paling istimewa identiti disorder dan yang penting kami enjoy. Warna kumpulan kami adalah hijau, dan pesaing kurang sihat kami adalah merah dan oren.

Pencarian harta sudah bermula, berlari-lari anak kami mencari clue kedua, tapi tak jumpa, upset rugi masa nak menang tempat pertama, rupanya clue tu dekat je dengan tempat pengerusi a.k.a pencipta soalan treasure hunt ini. Bermacam-macam persoalan bermain di minda kami, mampukah si pencipta untuk meletakkan clue di tempat yang tinggi, haruskah kita mencari clue di celah-celah rimbunan daun yang sama warnanya dengan kertas dan segala macam soalan.

Clue kedua sudah dapat, tapi ayat semacam kami tidak faham itu ayat macam mana mahu lukis itu logo. Hahahaha sudah pening ke membaca ayat aku. Oleh kerana kami tidak faham maka terlukis sudah logo yang melambangkan rasa cinta sesama insan.. hahahahahah tidak la kan!!

Inilah rupa logonya, hahahaha dialog antara kami "nyah, nak lukis logo apa ni, tak cakap pun.. ok, ok ko lukis bentuk love, pastu ko wat anak panah, then letak rama-rama tu. Salah uolll, bukan lukis logo secara bebas, rupanya ayat untuk check point 2 tidak lengkap. Sepatutnya "sila lukiskan bentuk rama-rama dari kertas pertama".

Clue ketiga juga agak mengkonfiuskan, akhirnya kami berjaya menemukan clue seterusnya dengan bantuan si pencipta. Uoll bayangkan si kenanga nak cari sampai kat umah pakcik yang bagi pondok free tu, dialog "nyah, nyah kat situ ada kon, kat depan umah pakcik tu, kat situ kot" hurrmm!!

Setelah kesemua clue kami kumpul, kami tetap kalah kerana logo. Kami juga ada mensabotaj kumpulan merah dan oren. So anak-anak, kesimpulan jangan la berhati busuk dan berniat jahat di dalam permainan, kelak diri sendiri yang rugi (seperti biasa hadiah di sponsor oleh puan sunflower dari sisa kenduri kahwin

4 comments:

... said...

hah! pengakuan berani mati ni..

tp disetujui, ayat pencipta mmg ade putar..

otak3suku said...

pencipta mmg ade motif mencipta sesuatu yg akan dimenangi khas utk yg dicintai!...gaytuhhh!

Yun said...

hahaha

ayat kompius...i dah mule pikir..adekah dia berckp dlm slang anak mummy or dia kecek jawa? tp sazz masih xpaham...maka nya...

buat baik dibalas baik..buat jahat..kan dah salah lukis logo..hehehe :P

cyanamoose said...

alamak!!!!!!!!!!!!!! luahan hati para peserta. nmpknye kump oren tkde pun komen...sbb kemenangan bergaya! ahaks


logo love panah yg tk tahan tu.... lalalla

Nuffnang Ads