nuffnang ads

June 11, 2009

Hati yang mengecil

Kawan aku sudah berkahwin dan tengah mengandung 19 hari, aku tahu pun selepas membaca blognya. Owh kawan, susah benarkah untuk memberitahu aku berita gembira ini, tidak perlu telefon, cukuplah dengan SMS. Tidak perlu ayat yang panjang, cukuplah dengan "yay aku dah kahwin". Pada aku, walau susah macam mana sekali pun keadaan kita ketika itu, berita gembira tetap aku sampaikan.

Sedikit kecewa, tapi tidak mengapa, mungkin ada segelintir kawan aku yang tidak akan melupakan aku. Biarlah kawanku ini bergembira dengan kawan-kawannya yang lain.

Tetiba emosi, friendship forever tidak boleh digunapakai pada zaman sekarang.

8 comments:

missn-eisya said...

sedihhnye..sampai hati die...kn...
tidak mngapa..mngkin kwn2 yg laen lebih mngingatimu...;-)

Unknown said...

terima kasih kerana memahami.. mmg kecewa tapi apa perlu dilakukan hanya berdoa semoga kawan itu lebih bahagia :)

Yun said...

konsep frienship forever

TAK membawa maksud ... everything i can share with you ok!

sbb nye sumtime kawan tu memerlukan masa utk memberitahu...or maybe dia termakan byk sgt semut..maka dia jadik pelupa pd byk mende...maka kamu hendaklah terima ape jua seadanya....

dah kawen ngan single...pemikiran laen..dah kawen nnt ko paham..even aku pon xkawen lg..tp kene think +ve yea...kalo x....nnt ko nye darah tinggi plak yg naek..hehehehe

Unknown said...

the prob is, kawan aku ni bukan jenis tak bercerita, baik buruk mesti dia story de mory. Oklah mungkin dia kahwin nikah gantung malu kot nak cerita, motif terlanjur ke? hope tidaklah kan.
bagi aku kalau setakat kawan baru 2..3 bulan (contoh aku ngan ko) ko tak citer pun aku tak kisah, tapi nie kawan masa zaman sekolah lagi..

otak3suku said...

wahhh..hebat entry ini..mak suker!..mak pon nak share sama uol..tpi...xpela..mak pendam je dlm duka!..gaytuu!..mcm ayunio kata..single dgn kawen,pemikiran lain..!

Unknown said...

jijon jgn pendam voley, sila la citer dalam blog. jijon aku bukan nak tau hebat ke 'malam pertama mereka' hahahaha

biar je la, benda dah berlalu dah mengandung pun. Nanti aku kahwin aku story kat blog je, jijon pun tak perlu bazir duit beli hadiah bagai. Kang bagi hadiah atas hadiah :P

Yun said...

sumtime bkn malu lah dewi..ade bende ko akan simpan utk dr sndr until ko rase betul2 patut share baru ko akan story..xkn teros akan citer nye...ko akan pkr dulu punye...

aku ade jgk kene mcm ni...baek dr kecik ok..sblm sekolah lagi..but aku kene +ve sbb maybe dia ade reason tersendiri nk simpan dulu....

Unknown said...

kalau nak simpan takyah blog bagai, simpan terus. atau citer pada orang terdekat je, ni citer kat blog apa kes? yang baca tu faham ke situasi dia. huhuhu

Nuffnang Ads