nuffnang ads

June 17, 2009

Ampunkanlah

Serabutnya benang itu di ibaratkan serabutnya otak aku setiap pagi dan setiap senja.

Ampunkanlah dosaku, di pagi hari dan juga di senja hari, bila aku mula berkata kesat dan menggunakan jari-jari yang gemuk ini membuat bahasa isyarat yang tidak sopan. Aku perlu banyak bersabar, teruknya perangai. Noted perlu diubah!

Inilah dosaku hampir setiap hari, bila aku berhadapan dengan pemandu yang tidak menggunakan signal. Baik kereta kancil berenjin kuda atau kereta mewah tapi akal tarak dan tidak lupa juga pada motorsikal dan lori yang tunjuk handal di jalan raya. Kalau la ada pertandingan "Gunakan signal anda dengan betul, anda akan menggondol wang sejumlah RM1,000,000". Sudah tentu ramai pemandu akan menggunakan signal setiap masa, dan pertandingan ini akan mengambil masa selama 10 tahun.

Kawan-kawan, nanti aku belanja Yellow Cab Pizza seorang sekotak sebesar 18inch kerna hadiah itu sudah pasti milik aku. Owh aku patut letak sign "Awas perempuan ini pandai dan cerdik menggunakan signal, anda pula bagaimana? Monyet!!"

-- Risau pula kalau ada pertandingan sebegini, untuk mengelak batu kelikir pun akan menggunakan signal. :p

2 comments:

otak3suku said...

kao ni ingat makan je..nak bg hadiah menang sejuta pon nak bg pizza...akaq xmo!

Unknown said...

ala then u nak apa? anak ikan ke? kasut ke? alat solek ke? pencuci muka mahal ke?

Nuffnang Ads