nuffnang ads

April 6, 2011

Sakit Lagi

Dah tiga hari aku tak pergi kerja. Hopefully esok aku akan ke opis. Aku sakit. Sakit apa ku tak tau? Kena jumpa pakar utk tau lebih lanjut dari symptom yg aku alami.

Lepas balik dari kuantan, aku duduk sorang. Petang ahad tu macam biasa la aku cuci baju. Malam tu aku dah start menggigil. Stok mengigil macam aku mandi dalam ais. Aku mkn juga ubat then tertido. Esoknya aku g klinik. Doctor ckp aku demam. Akibat dari menggigil, badan aku lemah.

Ok, takpe aku pun balik la umah. Petang tu sempat lagi aku lipat kain. Tgk abph lagi. Pukul lima aku dah start menggigil balik. Kali ni lagi teruk. Aku makan ubat. Selubung siap nangis2 tak tahan sejuk sampai la aku tertido.

Aku terjaga kul lapan lebih. Aku masih boleh bangun tapi terhuyung hayang persis drug addict. Aku gagahkan juga tuk mandi siap boleh basuh rambut. Aku mandi duduk siap bersandar. Aku bangun aku kesat ala kadar, tangan aku tak larat nak angkat. Masuk bilik terus terduduk atas katil. *sensor pakai pad pun senget benget. Lantak asal tak tumpah kat sepender. Haha! Pakai apa2 yang patut. Part ni sempat lagi pilih baju. Pakai seluar amik masa setengah jam.

Aku keluar dari bilik, aku rasa nak pitam. Aku amik masa nak call siapa. enchek deng, Jijon (lupa kat krabi) raficyber ada dlm senarai. At last aku call makcik aku. Pegang hp tak terasa. Asyik terlepas. Menggigil jari. Last2 t.linda datang menyelamatkan aku. Tapi bila t.linda tgk aku dia pun gabra. Aku nak bangun mmg dah tak boleh. Hajat mmg nak ke klinik. Tapi dengan keadaan aku yang bila2 masa boleh rebah. Susah t.linda nak angkat nanti.

T.linda suruh aku minum air pastu suh aku selawat tiga kali. Lama aku amik masa nak baca. Last2 aku tanya balik camna baca selawat. Ya Allah, byknya dosa hambaMu ini. Ada la a few time aku amik masa yang lama tuk bercakap. Otak aku lambat proses.

Aku tengok tangan aku ni dah putih. Muka aku takyah cakap la.. pucat juga. Darah tak jalan, muka aku rasa kebas, badan aku berpeluh. T.Linda suruh aku baring sambil urut2 tangan aku bagi darah jalan. Sampai lebam aku kerjakan, maknanya sblm ni aku tak rasa sakit. T.linda cakap mcm nak kena strok. Nauzubillah. T.linda bagi roti, aku gigit sekali. Air milo langsung tak minum.

Camnilah rupa lengan aku semalam.. patut la rasa sakit!

Entah macam mana aku tertido kat hall atas lantai. Kepala berat sangat. Nak bangun amik masa. Aku masuk bilik pun makcik aku yang papah. Sampai la esok pagi. Tghari tu aku ke klinik.

Aku.... bersambung

p/s: terima kasih t.linda n makcik..

No comments:

Nuffnang Ads