nuffnang ads

April 14, 2009

Sihat bagaikan Juara

Gambar 22.1: Bakal model kurus.

Aku memang sihat orangnya, teroverlah sihat, pelbagai cara telah aku cuba untuk kurus, tetapi hampa tidak berjaya. Aku makan pil, berak2, berpeluh, menahan lapar, minum air betik, tak makan nasi, tapi itu semua bagaikan "hangat-hangat tahi ayam" sahaja.

Tapi, aku masih belum berputus asa, aku akan cuba sedaya upaya untuk kurus, dan serta merta (maybe separuh histeria) aku akan memasuki pertandingan "mencari model paling seksi" mengenakan pakaian separa seksi, menayangkan pusatku, segala lurah yang ada, peha gebuku yang semakin halus dan licin, perutku, ketiakku yang bersih lagi suci, menampakkan tali thongku dengan sengaja atau tidak sengaja, membuat aksi-aksi yang paling daring seperti mengangkang, mengangkat ketiak, membongkokkan badan agar lurahku diteliti orang ramai, berpelukkan dengan model lelaki yang paling kacak dan straight, serta mengayakan aksi spontan yang tidak pernah dibuat oleh model-model lain. Maknanya aku kena start buat kertas kerja dan start berposing di depan cermin dan amik gambar menggunakan telefon genggam.

Setelah diamati cerita karut di atas, barulah aku sedar bahawa aku tidak akan kurus selagi niat dihati untuk menjadi seorang model yang seksi lagi dikenali ramai. Mungkin bila sudah diva, aku akan lupa diri. Walau sediva manapun aku, diva kenanga masih lagi nombor satu. Hik!! dan sebenar-benarnya, nak kurus kena cekal, kena kuat semangat. Ini tak, pantang nampak nasi, ayam, burger, maggi semua nak makan. Kesian lu lohh!!

Last Sunday, aku bersuka ria di damansara bersama ahli-ahli GGO. Kami mengadakan pertandingan bowling dan hadiahnya di sponsor oleh diva sunflower, iaitu hadiah yang dikumpul dari kenduri kahwin, cupcake dan kerepek nasib baik bunga telur takde.

Oleh kerana, aku adalah pemenang bagi keseluruhan game, game pertama kalah game kedua menang tapi markah masih tinggi utk kedua-dua game, kiranya aku menang tanpa bertanding. Aku telah membuat kejutan kepada semua ahli-ahli GGO dengan meng'strike'kan sebanyak 4 kali, 3 kali berturut2 dan pertama lubang dan kedua strike. Kesimpulan dari aktiviti ini, memang happening, ketawa 3 jam tanpa henti, dan dapat melegakan stress. Aku juga telah mengutus surat kepada pemain bowling handalan Malaysia, ada cara baru untuk strike iaitu baling bola separuh lane dan automatik strike. Hik!

Sudah terlebih merapu, aku harus tidur esok nak kerja. Semoga punch kadku tidak lagi dihiasi dengan warna merah.

3 comments:

otak3suku said...

cisss...TOTAP....!

yesss..uol mmg DIVA boling nyah!

nantikan balingan separa bogel dari Miss Kenanga!

Unknown said...

wooowwww mata ada blink2 kenanga meluncur ke lane bowling separa bogel!! orang ramai memberikan tepukan yang terhangat buat diva kenanga!! owh sooo sweet :P

cyanamoose said...

kenanga meluncur di lane??? akak sokong! sexy bangat neh!!!

Nuffnang Ads