nuffnang ads

April 11, 2009

Warna

Gambar 20.1: Cupcakes

Ku tempohi minggu2 sudah dengan menghiasi punchcard dengan warna merah. Tak boleh nak salahkan aku seratus peratus, enam puluh peratus aku salahkan jalan sesak di kawasan perumahan aku, train yang main2 dengan perasaan aku, kejap awal, kejap lambat dan sesak dengan manusia2 yang nawaitu mereka untuk berjimat cermat dan malas memandu kereta ke tempat kerja seperti aku. Oleh kerana badanku yang gagah perkasa, menyebabkan aku teramat susah untuk masuk, apatah lagi menyelit seinci dua di dalam itu. Mungkin yang muat cuma ibu jari kaki.

Tidak ada aktiviti menarik minggu sudah, hanya bergiat secara bersungguh2 untuk menaikkan level, mencuri wang sebanyak yang mungkin, bergaduh dengan penuh rasa amarah serta dendam, terpaksa atau suka rela memberi seketul dua barangan kepada penjahat lain secara sistem barter, membeli belah secara rakus hotel2 atau kasino2 yang dibina di tepi pantai dan akhir sekali menjawab soalan2 kuiz gampang dan lucu di facebook.

Contoh kuiz yang aku duduki, Dimanakah tempat perkahwinan anda? jawapan, St Paul's Anglican Church sesiapa yg kawin dgn org catholic...kt church laa. Bertuah sungguh manusia yang membuat kuiz sebegini rupa. Tapi tidak mengapa kata untuk bersuka ria dan juga memberi peluang kepada kawan2 sefacebook kita memaki, mengutuk dan memberi komen2 yang tidak bernas di ruangan komen.

Semoga hidupku diwarnai kebahagian dan kegembiraan. AMINNNN!!!


*kalaulah aku bisa mengundurkan masa, sudah tentu aku warnakan hidupku dengan warna yang indah dan ceria. Tapi apakan daya, separuh hidupku sudah diwarna dengan warna hitam..

No comments:

Nuffnang Ads