nuffnang ads

March 15, 2009

Bali Hari Pertama - Part 1

Seperti yang dijanjikan, lets story de mory keseronokan (seronok ke?) semasa aku berada di Bali selama 3 hari 2 malam. Seperti biasa, aku malas mahu mengarang, lets tengok2 je gambar yang aku letak. Aku dan family hanya naik AirAsia motto mereka 'semua boleh terbang'!! Murah je uoll cuma tang makanan je mahal. Nasi lemak Pak Nasser ke Nassen tak ingat, harganya pun dah 27,000 rupi bersamaan RM9. So bagi yang rasa tak berbaloi silalah melantak terlebih dahulu di luar. Jangan makan over sangat nanti cerry de berry, hazab uolll!! Pramugara kali ni hensem, sangat la tergoda orang Indon. Mereka peramah, dan paling aku salute pilotnya, naik turun tak terasa tau, bagi tepukan buat mereka. No flight QZ 9003, mengambil masa 3 jam dari KL-Bali.

Gambar 7: Permandangan ni, aku tembak lepas aku turun dari flight.

Gambar 7.1: Papan tanda ni aku rasa kat mana2 pun sama.

Untuk pengetahuan ahli2 GGO yang ingin ke Bali, sila take note ya. Bahawasanya, pekerja imigrasi di Bali sangat la sombong dimana mereka tidak suka senyum dan mereka garang. Tidak seperti pekerja2 Imigresen di Malaysia, suka senyum dan peramah. Siapa yang ambil kami? Pekerja hotel yang menunggu kami dengan menaiki mpv. Supir yang membawa kami namanya Wayan.

Gambar 7.2: Tempat pertama kami tuju, sudah tentu la kedai makan.

Gambar 7.3: Harap maaf, kerana terlalu lapar dan excited, aku hampir terlupa mahu tembak gambar makanan yang belum terusik.

Gambar 7.4: Jangan terkejut, di Bali juga ada teh tarik. Tapi takde la sesedap di Malaysia.

Gambar 7.5: Dan inilah harga yang patut dibayar oleh makbapak aku. Hampir RM100 (7 orang)

Gambar 7.6: Selepas makan, kami dihantar balik ke hotel. Harga semalam USD125 kalau member USD75.

Selepas selesai makbapak aku uruskan apa2 yang patut, aku pun masuk bilik, mandi+semayang+dan sewaktu dengannya, kemudian kami pun keluar ke kota Kuta dengan menaiki bas shuffle (free). Owh ya, di hotel ini, mereka kekurang sejadah dan bila kami tanya waktu solat, masing2 tanya sesama sendiri, oleh kerana mereka bukan muslim so mereka main agak2 je la. Semua waktu solat mesti xx.45. Arah kiblat juga tidak tahu, nasib baik kat dalam laci ada arah kiblat. :). Cukup la tuk bahagian pertama, nanti aku sambung lagi.

**Kalaulah aku bisa memilih, sudah pasti aku ke Pulau Redang :)


2 comments:

Yun said...

kalo aku diberi pilihan..aku mahu pulang ke mabul..:)

weh mahal gilak hotel dia....

Dewman said...

tu la mmg mahal tapi hotel tu strategik. Dekat ngan bandar kuta, leh shopping2.

Nuffnang Ads