nuffnang ads

March 22, 2009

Bali Hari Kedua - Part 4

Di kuil, gambar plss..

Gambar 13: Inilah nama kuilnya.

Gambar 13.1: Ini pula kolam ikan, sangat horror sebab anjing byk di tempat ini. Sila beri laluan kepada anjing.

Gambar 13.2: Inilah ikan2nya, bukan anak2 ikan yang selalu disebut oleh bunga kenanga. Itu kes lain.

Gambar 13.3: Ini pula Istana Soharto di Bali.. tah aku pun kurang ingat, yang aku ingat aku kena beri laluan kepada anjing.

Gambar 13.4: Inilah suasana di dalam kuil.

Gambar 13.6: Masih di dalam kuil. Kebetulan masa aku datang, mereka tgh bersembahyang. Wayan kata, lagi 10 hari mereka akan merayakan hari nyepi, di mana mereka hanya duduk di rumah sahaja. Rugilah siapa yang datang melancong di Bali, kerana mereka tidak akan kemana2 dan tidak akan membuka kedai.

Gambar 13.7: Mereka juga ada jual selipar.

Gambar 13.8: Kerana mereka terlalu kreatif dan pandai mengukir, mereka juga ada membentukkan sesuatu seperti di atas untuk dijual.

Harga untuk sesuatu itu, 20,000 rupi (4 x barang kecil), dan 10,000 rupi (1 x barang besar). Satu kejadian telah berlaku, aku 'berapa harga untuk yang kecil'. '20,000 rupi' kata peniaga. Auntie aku, 'napa tak amik yang boleh buka botol tu'. Aku berkata dengan nada yang agak kuat juga, 'taknak la besar sangat nak buat apa'. Tidak disangka ia didengari oleh peniaga2 di situ 'mereka ketawa' UPSET malu!! Nak buat apa benda yang besar, sila tanya bunga kenanga dan bunga tahi ayam. Mereka lebih pakar!!

**Masih tidak ada mood untuk berkalaulah.

4 comments:

otak3suku said...

KENAPA XBELI CIKNEK PELESU KAT WEOLL...SENTAP!....MESTI YU ADE 2 KETOIKAN..BUAT IMAGINASI..OPSSS..SHARE LA NYAH...

cyanamoose said...

ai dh agak... pasti kenange kempunan tu.. cian dier

Yun said...

hahaha mane lah miss kemboja nk share tang tu...

miss kenanga ni..you dah ade udah le...kn...lagi mo jugak yg xori tu...

Unknown said...

betul2 i setuju dgn pendapat kantan, atau yang tak ori lebih mega dari yang ori.. whopppss larikkkk silih berganti dengan kantan dan sunflawer.

Nuffnang Ads