nuffnang ads

March 18, 2009

Bali Hari kedua - Part 1

Gambar 10: Inilah tarian barong, tapi yg aku tgk lagi besar dan tgh bergaduh dengan patung baik.

Perjalanan bermula pada pukul 8.30 pagi. Destinasi telahpun ditetapkan oleh ketua supir a.k.a pemandu pelancong. Sponsor terbesar telah menyewa mpv dengan bayaran sebanyak 350,000 rupi (RM100++) dan perjalanan perlu berakhir pada kul 6 sore. Tempat pertama yang patut kami pergi, tapi taknak pergi adalah melihat tarian barong. Tarian barong ni adalah tarian hindu, so semua malas nak tgk, bapak aku cakap tgk je kat tv.. huhuhu!! aku dah pernah tgk kat jakarta dulu, tarian tu tgh ditarikan di atas jalan raya, dan patung barongan itu sangat la besar.

Jomm tengok gambar..

Gambar 10.1: Tempat pertama kami berhenti, mahal la uoll baik beli kat tepi2 jalan je!!

Gambar 10.2: Aku tembak pintu pagar je ni.

Gambar 10.3: Keadaan di dalam kedai, kami telah disajikan dengan lagu agama hindu.. ooouummmmm..

Gambar 10.4: Cantikkan uolll, kalaulah i kurus, i dah up satu leh g kenduri kawin kengkawan, meletopss!!

Gambar 10.5: Tembak beg

Gambar 10.6: Tembak kain2 batik asli Bali

Gambar 10.7: Permandangan dari luar kedai

Takde apa yang menarik sangat pun kat sini, aku hanya membeli keychain dan akhirnya aku sakit hati sebab kat luar lagi murah 3x ganda. Selepas ini kami akan menuju ke Gunung dan Danau Batur - Kintamani.

No comments:

Nuffnang Ads