nuffnang ads

May 26, 2012

Kalaulah

Apakah tindakan aku seterusnya? Mana janji? Mana? Mana? Sangat frustrated!!



Tempat aku interview last week. Opis dalam taman dan aku suka persekitaran kat situ.. aku ni, dah biasa kerja dalam bangunan kotak2.. n opis ni.. tah la, tak tau nak gambarkan macam mana.. but aku sangat jakun.. tangga, lantai, semua karpet rumput hijau.. kesiankan aku, sekali pergi opis macam ni.. culture shock lak..

Bila aku masuk department IT, makkk aiiii.. aku tengok semua orang macam cerdik sangat.. malay tak ramai... yang lain muka2 obeses.. yang interview aku tu suh aku study pasal SugarCRM.. dannnnn aku sangatttt tak reti nak mula dari mana.. aku dah park dalam server, aku dah install, aku dah tengok table yang selambak tu, button, link, aiyooooo banyaknya nak study.. framework ni more to management la.. untuk sales dah ada auto pie chart, bar la.. auto mailing pun ada, nak add client pun ada.. guna je.. kalau nak advanced tambah modul..

Framework ni memang la memudahkan kerja programmer.. drag sana drag situ,  insert user, delete, edit semuanya dah ada, auto je.. tapi aku suka start dari mula.. aku suka create table, suka html, gamaknya aku suka codingla dan aku ada kebebasan untuk create page atau modul mengikut citarasa aku dan yang pasti takde limitation. Chewahhhh!!  nyampah..

Takpela, usaha tangga kejayaan.. aku kena tukar kerja.. dalam hati nak je kerja kat situ.. mana2 pun takpe la.. aminnnn!!

No comments:

Nuffnang Ads