nuffnang ads

March 20, 2010

Australia Part 4: Sydney

Baru part 4, tinggal 3 hari lagi.. Pagi tu aku bangun pukul 4++, memandangkan flight ke Sydney pukul 7++ pagi. Harga flight RM300++ . Kami tiba pada pukul 9++. Beza masa g.coast dengan sydney adalah sejam awal. Kami beli tiket sekali arung (bas, ferry dan train) yang berharga AUD18++. Turun di town hall dan kemudian naik train sampai ke mana tah tak ingat.. lepas tu jalan kaki sampai ke swiss lodge.. penat gilaaa dah la jauh menapak!!

Lepas rehat, makan dan solat baru gerak ke circular quay, dari wharf 3 kami naik ferry tgk opera, bridge dan tgk view depan perhentian manly.. sangattttttttttt best!! sapa2 yang nak honeymoon memang aku rekomenkan tempat ni, boleh feeling kissing dalam ferry takde orang pun nak kisahhh.. sesuai tuk nyah HSM dan nyah sunplawer. pergi balik ada lah dalam 1 jam.. kemudian lepak kat the rock, then makan kat mcd, then pusing2 di luna park, pastu naik ferry lepak kat darling harbour pula.

Malam memang cantik, memang cantik la takde perkataan lain boleh aku cerita.. ya laa bandar tepi laut kann dengan lampu2, bangunan, bar dan macam2 pun ada.. singgah makan kebab kat food court, lepas makan masa tuk pulang ke hotel. Kesimpulan time ni memang dah penat nak mati.. rasa nak balik malaysia tidoooooooooooooooooooooo..

so memang jalan abis la kat sydney memandangkan kami kat situ kejap je. Banyak sebenarnya tempat tak pergi lagi.. blue mountain, 3 sister blue mountain, taronga zoo, museum dan lain2 lagi. Takpe next percutiaan hanya di sydney.

Jom tgk gambar..

Flight ni ala2 Airasia.. 2 jam dari g.coast ke sdyney. ZZzzzZZZz

View dari atas

View dari bawah

Ada 2 jenis train, ada aircond dan takde aircond

Tempat penginapan kami semalam.. mee hoon goreng santapan sebelum keluar

Tempat2 yang menarik di Sydney

Luna Park, ala2 funfair

Sydney Harbour Bridge dari petang sampai malam

1 comment:

Aujinz said...

aiseyh..tertinggal lak nak komen yang nie..