nuffnang ads

March 17, 2010

Australia Part 3: Movie World

Aktiviti hari ketiga lebih kurang sama seperti hari semalam. Menghabiskan masa dari pagi sampai ke petang di movie world. Malam tu rasanya tak kemana, sudah lupa.. sebab esoknya nak ke Sydney. Masih menggunakan tiket yang sama untuk ke movie world hanya bayar duit bas dalam AUD6++ atau kurang.

Apa yang aku buat di Movie World:

Tengok batman lawan2 dengan penjahat, tengok scooby doo be do kejar2 dengan hantu, tengok lawak bodoh adaptasi dari cerita wild wild west, tgk 4d shrek, tgk orang drift kat stunt driver, main rides such as Superman escape (ni lagi macam silaker boleh lak tetiba meluncur laju naik ke atas, pikirkan naik terkedek2 macam roller coster biasa) naik lethal weapon (pun macam haramjadah boleh lak main pusing2 360% sambil kaki terjuntai) naik spoky coaster (ingatkan train macam kat genting tiba2 jumpa hantu, sekali kawww tunggang terbalik train tu kerjakan ke atas ke bawah ke belakang gelap gulita lak tu) pastu beli french fries cicah tuna separa mayonis yang di bawa dari Malaysia.

Ada 2 rides aku tak naik, satu yang jatuh dalam air malas nak basah2 sebab kat sea world dah main, kedua acme (tgh betulkan kot)

Makan selepas main rides.. lapar tak ingatnya!!

Suasana di dalam movie world.

Ni la rides yang pusing2 tu.. lethal weapon

Perarakan semua kartun dan character dalam movie.

p/s: di sini juga ada disediakan tempat solat siap ada sejadah lagi, tempat wuduk pun ada, kat sea world pun sama. Lupa nak citer masa kat sea world aku ada tgk dokumentari mengenai ikan paus dan ikan2 yang lain.. boleh nangis kan dalam tu teresak2 lagi.. tgk dolphin terburai isi kat kepala pastu mereka rawat.. mana tak nangis!!

3 comments:

Aujinz said...

wahh..ade Batman...
ade amik otograf dier tak cik Dewman?

Dewman said...

sibuk kejar naik rides takut hujan, so tak sempat nak amik otograf pelakon2 tiruan

kenanga said...

naper xpose dgn batman tu...segar je kakak tgk

Nuffnang Ads