nuffnang ads

February 21, 2010

Satu Budak Hitam

Aktiviti hari Sabtu adalah seperti biasa; jogging! aku ni dok la jogging every weekend tapi berat badan sama jek.. upset sangat tauuu, tapi takpe usaha tangga kejayaan! Tengahari aku ke ikano bersama t.linda dan jojet nak survey kasut.. tapi hampa size takde.. susah la uoll badan besar ni kaki pun besar haruslah kasut saiz 10 kann.. tapi asyik non adooo.. ramai sangat ke kaki besar niehhh?

So beralih la ke OU.. YES!! akhirnya ada saiz 11.. ya ampunnn dari 10 ke 11 lak kannn!! takpe, yang penting ada kasut tuk berjalan2.. then beralih ke doli kuew teow tapiiii tak buka, terus balik ke tempat asal.. makan la kat chara kampung.. not bad at all.. nyah kenanga letttss, ada tempat baru selain teh 70 sen tuhhhh!! ada abang2 sedap di pandang di kala bulan mengambang..

Petang tu aku jumpa will.. tah apa nama aku tak ingat.. hint; gelap2 dan sangat ditakuti penduduk malaysia!! black2 money tuuu..

Aku kenal si will tahun 2007, dia belajar kat sunway.. walhal bapak kaya ada bisnes export import plastik, abg lak embesador kat mana tah!! bapak antar belajar suruh jadi anak yang berguna bukan buat duit hitam ataupun jual tepung puteh kat penduduk malaysia.

Hampir setahun lebih tak jumpa lepas dia habis belajar.. terusss nun tercampak di UK menguruskan bisnes keluarga memandangkan dia anak last.. kebetulan dia ada conference kat kl, dia ajak la jumpa.. semakin tegap dengan rambut berjaling, hitam lak aku nengokkannya.. muka dia ada iras2 si usher.

Kalau berjalan ngan budak will nie, orang malaysia dok la jakun tgk aku dengan dia.. dalam pikiran diaorang 'dah takde lelaki melayu ke budak perempuan melayu islam ni nak jumpa?' kekadang si will nie pun perasan orang pandang dia semacam.. kesian juga tapi tu la mentaliti orang kita!

Sepatutnya si will minta kawan dia hantarkan, tapi kawan dia ni rasict dengan orang malaysia.. dia cakap 'kita nie hanya mengambil kesempatan dengan kekayaan mereka' so atas sebab itu dia bercakaran dan akhirnya si will datang la sendiri.. tak terpikir lak aku nak amik kesempatan memandangkan aku pun mampu tuk beli sendiri..

Both side problem sebenarnya, si will kata kita camni, kita kata depa nie jahat.. tapi tak semua la kan. Oleh kerana aku dah lama tak jumpa, si will cakap aku dan slim sket dan masih beautiful tapi dah tak pretty seperti dulu.. hampeh!! si will ni cerita la yang dia tak suka kerja ngan bapak dia.. STRESS katanya.. asyik kena travel, passport pun asyik bertukar. pastu bising bapak dia bayar ciput.. 4000 pound!!

Aku kalau dapat duit sebanyak ni harus la aku belanja ahli2 ggo di pavi.. Sekian, berjumpa lagi di hari ini, Ahad..

3 comments:

Aujinz said...

okeyh kan kan kan..
dah ade orang kate slim..

ahaks..
aku kalau dapat gaji 4000 pound..
mau agaknye aku gelap mate kejap...
caldina sejibik...

Kenanga said...

wuiii barang kemas Afrit...makan hatila ponen2 GGO...moga uols cepat lansung ya...wedding theme "Wild of Savannah"!

Dewman said...

wow aujinz kereta idaman tuhhhhh.. marbelosss tukar sket sport rim offset lebih sket!! :)

Hampeh ko kenanga! i kenalkan si will tu nak? buktikan u pun pandai beradu tenaga di atas katil opsss, ok mek tido dulu!! hahahaha

Nuffnang Ads