nuffnang ads

April 6, 2013

Hama Lagi

Ini adalah kali kedua aku kena gigit dengan hama burung yang selalu lepak bawah bumbung bila nak beranak. Last time aku kena inject, aku tak period sebulan. So, this time aku google petua untuk menghilangkan hama. 

1. Aku sediakan bekas yang diisi air dan aku letak lilin yang bernyala pada waktu gelap. Tapi non hado hama yang tertarik dengan cahaya. GAGAL
2. Masak buah lemon untuk dijadikan spray, tapi kalau dah dasar pemalas, aku mandi tonyoh2 je ngan lemon. Kita tengok la apa akan terjadi. 
3. Vakum satu bilik.. Ini aku percaya la, kalau pen pun boleh sedut apatah lagi hama kan.

Ada lagi petua2nya, letak garam la, dettol la.. hopefully berjaya la sebab aku taknak kena inject lagi.

Jom gambar..

Melayan bos aku tembak langit senja lepas hujan.

Takyah citer pun uoll taukan.. mee goreng

Ni mesti tak taukannn?? daging masak kicap

Terbaik! telur goreng dan labu masak lemak.

Tatapkan wajah Aira. Ni aku amik masa jadi babysit setengah jam sebab makcik aku solat.

No comments:

Nuffnang Ads