nuffnang ads

December 5, 2011

Ombak Rindu

Last weekend aku layan Ombak Rindu bersama Yun yang gigih membaca novel part satu dan dua sebelum tgk movie. Pendapat aku movie niiiii adalahhhh..

Sebelum aku ulas jom baca ulasan dari pengkritik filem ahli2 GGO di bawah. Enjoy!

Jangan marah ya anda berdua.. tapi pendapat korang adalah sama je macam aku. Aku hanya boleh bagi 3/5 bintang sahaja. Kalau movie ni dikaji, diolah dengan kasih sayang dan di apa2 sekali pun, aku pasti, movie ni akan menjadi movie yang paling meletop kebabow di Malaysia.

Aku tak harap pun movie ni sampai 5 jam.. walau 2 jam sekali pun aku tak kisah, tapi jalan cerita yang nak disampaikan kepada penonton haruskan disusun dengan rapi dan teratur. Bagi aku cerita ni tetap best walaupun dah dipendekkan.. terkilan sikit je tak banyak pun. Aku sedih dalam hati je bila tengok citer ni. Kalau novel? aku dah nangis stok meleleh2 punya.

Bukan mudah nak hasilkan sebuah filem dari novel, banyak benda kena study ataupun perlu ada kerjasama dengan pengarang. Movie Harry Potter yang byk buku tu pun kena komen apatah lagi Ombak Rindu.. susah ok nak puaskah hati semua orang.. chewahhh!

Anyway, lakonan Aaron dan Maya memang best! Lepas ni kalau aku baca balik novel Ombak Rindu, aku dah boleh image Aaron sebagai heronya. :) Bak kata Nyah Jijon.. merembes! hahaha

Sekian.
dewman
pengkritik filem yang hanya belajar satu sem di kolej.

1 comment:

Yun said...

cehh....xpasal2 gossip aku ngan si bedah glemmer terpampang di dada blog..hehehe

Nuffnang Ads