nuffnang ads

August 13, 2009

Temubual

Aku telah di"interview" oleh Puan Ratna Sari Hoenorjowo Rajji di Jakarta semalam. Berkonsepkan ala2 minang sebab aku orang minang dan isu berkaitan dengan blog yang aku tulis. Dari jauh aku sudah nampak rendang ayam dan ayam goreng berempah dan nasi panas dan abc. Maka konsentrasi aku terhadap temubual hari itu sedikit terganggu. Pls donk bagi aku makan dulu bisa ngga? :)

Puan Rat: Hai..
Aku: Hai juga..
Puan Rat: kabarnya gimana?
Aku: Sihat, Alhamdulillah liat perutku udah bisa goyang2 nieh.
Puan Rat: gelak.
Aku: cilaker dalam hati.
Puan Rat: kenapa dewmandew?
Aku: Owhh sebab dah ada orang guna dewman.
Puan Rat: kenapa dewman?
Aku: "dew" nama asli gwe, "man" kerna masa kecil sudah baligh barang kali, aku suka banget main game "PACMAN" so aku tambah aja jadi dewman.
Puan Rat: lucu ya kamu, kamu ngga pengen mencipta games alias pacman?
Aku: Mahu, tapi flownya lain, tiap kali makan biji bulat2 itu, dewman akan menjadi gendut, maka harus cari laluan yang bisa bolos kalau ngga terlekat. Puan Rat faham ngga?
Puan Rat: faham donk. Kamu udah kawin?
Aku: masih single and available, ada artis ke u nak kenalkan kat i?
Puan Rat: Rangga ada, Christian Sugiono ada, mau?
Aku: i tak kisah, boleh tayang2 boifren kat Malaysia. Harap ahli GGO makan hati sendiri la melihat kemesraan i.
Puan Rat: GGO?
Aku: teman2 gossip, ada nyah, ada gayah, ada leklem ada straight. ops mati la mak kena gos2 di email.
Puan Rat: Hah apaan tu?
Aku: next Question.
Puan Rat: bila mahu kawin?
Aku: Tahun 10.10.2010. tarikh udah ada, calonnya belum.
Puan Rat: ok tu je soalan buat kamu, terima kasih ya kerana sudi meluangkan bersama kami. foto yuk!
Aku: sketnya soalan, taknak tanya ke i kerja apa? gaji berapa? bila nak kurus? kenapa i nampak muda dari usia i?
Puan Rat: ngga perlu, sisa cerita bisa di rekayasa, dont worry pasti yang bagus2.

ok sekian, pastu aku g makan, 3x tambah!

2 comments:

cyanascloset said...

wah... tarikh suda ada..calon kan ABG zizo ade.. auuwww

otak3suku said...

kelakar kao skrg nyah...dah apply AF 2.0?

Nuffnang Ads